شناسهٔ خبر: 27566279 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رونمایی از مستند «مهاجرالی الله» در یادواره شهدای گیلانی منا

گروه اجتماعی - مدیرکل بنیاد شهید گیلان از برگزاری دو ویژه برنامه در حاشیه یادواره شهدای منا در شهرستان لنگرود خبر داد و عنوان کرد: بنا داریم مستند مربوط به شهدای گیلانی منا را تحت عنوان «مهاجرالی الله» رونمایی کنیم.

صاحب‌خبر -

رونمایی از مستند «مهاجرالی الله» در یادواره شهدای گیلانی منا

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه در آستانه سومین سالگرد شهدای فاجعه منا قرار داریم، اظهار کرد: فاجعه اسفناک منا جزو تلخ ترین اتفاقات تاریخ حج است که در سال 94 رخ داد.

وی افزود: عمق این فاجعه آنقدر زیاد بود که رهبر انقلاب فرمودند «فاجعه منا نباید فراموش شود»، زیرا زائران خانه خدا در خاص ترین شرایط و به زیباترین شکل به دیدار معبود شتافتند و با لباس احرام شهید شدند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با اشاره به شهادت 465 زائر ایرانی در فاجعه منا، تاکید کرد: 16 شهید گیلانی داشتیم که 11 شهید از شهرستان لنگرود، 3 شهید از شهرستان رودسر و 2 شهید از شهرستان املش بودند لذا امسال مراسم یادواره شهدای گیلانی فاجعه منا را با محوریت شهرستان لنگرود برگزار خواهیم کرد، زیرا بیشترین تعداد شهید را دارد.

این مقام مسئول، از برگزاری دو ویژه برنامه در حاشیه یادواره شهدای منا در شهرستان لنگرود خبر داد و عنوان کرپرد: بنا داریم مستند مربوط به شهدای گیلانی منا را تحت عنوان «مهاجرالی الله» رونمایی کنیم. این مستند با پیگیری بنیاد شهید استان تهیه شده است.

پاکاری، همچنین از برپایی نمایشگاه عکس شهدای منا در محل برگزاری یادواره خبر داد و گفت: با توجه به تقارن سالگرد شهدای منا با 9 ذی الحجه و روز عرفه، یادواره شهدای منای استان گیلان در روز پنجشنبه، اول شهریور در مسجد جامع لنگرود برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما