شناسهٔ خبر: 27565793 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

تعدادی از خیرین اشتغال و کارآفرینی از پارک علم و فناوری البرز بازدید کردند

تعدادی از خیرین اشتغال و کارآفرینی با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان و حمایت از اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از پارک علم و فناوری البرز بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری البرز، در این بازدید یک روزه که با حضور ده نفر از اعضای مجمع خیرین کارآفرین انجام شد، مهندس عطاء الله ربانی، رئیس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به اهمیت اشتغال و کارآفرینی در کشور گفت: ایجاد شغل برای جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مراکزآموزش عالی در شرایط کنونی خیری است که ثوابش از هر چیزی بیشتر است.

رئیس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به اینکه درحال حاضر، اقتصاد ایران، هیجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا محسوب می شود گفت: این در حالی است که با وجود پتانسیل های مادی و خدادادی و سرمایه ها و نیروی انسانی متخصص و تحصیلکرده، با کوچکترین فشارها و تحریم ها، اقتصادمان دچار مشکل می شود که این موضوع ضرورت حضور کارآفرینان و سرمایه گذاران برای توسعه اشتغال و کارآفرینی و بیمه کردن کشور در حوزه تحریم ها و مشکلات اقتصادی را تبیین می کند.

وی بر حل مشکلات کشور از طریق شرکت های دانش بنیان و فناور تاکید کرد و افزود: باید بررسی شود که چگونه است کشورمان علیرغم اینکه جزو چند کشور اول در زمینه تربیت مهندس و تعداد فارغ التحصیلان فنی و مهندسی است ولی در همین حال بخش های خصوصی و حتی دولتی به دنبال نیروی مهندس خوب هستند و برای تامین آنها با مشکل مواجه هستند.

رئیس پارک علم و فناوری البرز بر توسعه اشتغال دانش محور که دانش آن برخواسته از دانش فنی داخلی باشد تاکید کرد و گفت: باید به سوی ایجاد اشتغال های کوچک و متوسط و درعین حال دانش محور برویم و با این روش اشتغال و کارآفرینی دانش محور را در کشور نهادینه کنیم.

مهندس ربانی بر توسعه پارک ها و مراکز رشد به عنوان محیطی برای تجاری سازی و توسعه اشتغال خرد و کوچک و متوسط تاکید کرد و گفت: این فضاها بهترین محیط برای اشتغال جوانان و تبدیل ایده به محصول و بازار فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری البرز یکی از پارک های فعال در کشور است که براساس اکوسیستم کارآفرینی جهاد دانشگاهی به عنوان یک سازمان و نهاد کارآفرین شکل گرفته است و در زمینه های مختلف پذیرای شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور و نوآور است.

رئیس پارک علم وفناوری البرز گفت: دراین مجتمع و پارک، دستاوردهای جهاد دانشگاهی اعم از پژوهشکده ها، مراکز خدمات تخصصی و واحدهای جهاد دانشگاهی در زمینه های مختلف کشاورزی، فنی و مهندسی و پزشکی و درمانی مثل رویان نمایندگی ها و واحدهای خود را دایر کرده اند که می تواند محیط هم افزا و کارآفرینی را برای هر تیم و واحد فناور برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی فراهم کند.

مجتبی رحماندوست مدیرعامل مجمع خیرین کارآفرین کشور نیزدراین بازدید، مجتمع علمی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز را مایه امید انقلاب و کشور برای اشتغال و کارآفرینی جوانان عنوان کرد و گفت: با این بازدید آنچه دیدیم و شنیدیم امید، انگیزه و آینده روشن برای کشور و نظام است.

وی بر ضرورت توجه همه خیرین به توسعه اشتغال و کارآفرینی تاکید کرد و افزود: از طرح ها و فعالیت های که از سوی پارک علم و فناوری البرز معرفی شوند، حمایت می کنیم.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین کارآفرین کشور دراین بازدید، دستاوردهای جهاد دانشگاهی را تحسین کرد و گفت: پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی دستاوردهای خوبی برای جوانان و فارغ التحصیلان فراهم کرده است و ما آمادگی داریم از ایده ها و طرح هایی که از سوی این پارک فناوری به مجمع خیرین معرفی می شوند، حمایت کنیم.

هاشم شکروی عضو دیگر این مجمع نیز با اشاره به اینکه در حوزه کسب و کار موقعیت خوبی نداریم، گفت: همه دستگاه ها بویژه دولت و مجلس و قوه قضائیه باید امنیت سرمایه گذاری و بستر کارآفرینی را در کشور فراهم کنند و بیش از همه دولت باید تلاش کند تهدیدات را به فرصت تبدیل کند.

رضا حاج عبدالباقی مدیرعامل مجمع خیرین اشتغال کشور دراین بازدید با اشاره به ظرفیت های خوب پارک ها و مراکز رشد جهاد دانشگاهی در زمینه حمایت از اشتغال و کارآفرینی فارغ التحصیلان گفت: اولویت ما حمایت از اشتغال جوانان است و در این زمینه از هیچ کوششی کوتاهی نخواهیم کرد.

ل.س ۴۲/ ا.ب ۵۲

نظر شما