شناسهٔ خبر: 27565282 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گلرو مفرد در نشت خبری:

شفافیت و نوگرایی در حکومت با مدیران پیر و محافظه‌کار ممکن نیست/ انتقاد از تحرکات نادرست در تجمع طلاب

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه در حکومت نیاز به نوگرایی داریم، گفت: نوگرایی در حکومت و مسئله شفافیت با مدیران پیر و محافظه‌کار به نتیجه نمی‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدرضا گلرو مفرد دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری که صبح امروز در رابطه با برگزاری نوزدهمین نشست سالانه این اتحادیه برگزار شد، گفت: در آستان چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم و این مسئله از دو جهت اهمیت دارد، یکی اینکه انقلاب بعد از چهل سال به بلوغ رسیده و وقت آن است که به ارائه عملکرد خود بپردازد و کارنامه خود را ارائه کند تا کارآمدی‌اش قضاوت شود.

وی ادامه داد:‌ اهمیت چهلمین سالگرد انقلاب از طرفی هم از این جهت اهمیت پیدا می‌کند که هجوم دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن انقلاب اسلامی را شاهدیم، به طوری که جان‌بولتن صراحتا گفته نباید انقلاب به جشن چهل سالگی‌اش برسد و برخی رسانه‌های معاند و مغرض نیز چنین خطی را دنبال می‌کنند. 

گلرومفرد تأکید کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، در چهلمین سال انقلاب یک جمع‌بندی و قضاوت کلی دارد، ما در حوزه‌های مختلف سیاسی، آزادی، جمهوریت، کشاورزی، بهداشت و درمان، عدالت و برخی از حوزه‌های دیگر پیشرفت‌های شگفتی داشتیم و کارنامه درخشانی خواهیم داشت. 

وی تأکید کرد: بنا بر هجمه مغرضانه دشمنان و با توجه به لزوم ارائه کارنامه و عملکرد انقلاب، در اربعین خود سیاست این اتحادیه در سال جاری تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، ا ین کار موجب می‌شود هم امید بالنده در میان عموم مردم افزایش یابد و هم روحیه خودباوری زیاد شود.

این فعال دانشجویی تأکید کرد: هم‌اکنون در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که باید بپرسیم آیا با همین تجربه‌ای که داریم مسیر را ادامه می‌دهیم؟ و با همین سیاست‌ها و الگوی حاکمان برای تحقق انقلاب تلاش می‌کنیم؟ یا اینکه لازم است در حرکت خود طرحی نو دراندازیم؟ که جواب ما این است که باید طرح نو را داشته باشیم. 

گلرو مفرد یادآور شد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل معتقد است ما در حکومت نیاز به نوگرایی داریم که این نوگرایی به معنای بازتعریف سیاست‌ها و رفتارهای حاکمان و کارگزاران در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی است. 

وی در ادامه با اشاره به شعار سال گذشته نشست سالانه اتحادیه، گفت: ما امسال معتقدیم بایستی نوگرایی در حکومت به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد و به طور مصداقی، مسئولان به دو مسئله جوانگرایی و شفافیت بپردازند، به همین دلیل هم شعار نشست امسال اتحادیه، نوگرایی در حکومت، جوانگرایی و شفافیت انتخاب شده است. 

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل یادآور شد: ما معتقدیم مبارزه واقعی در فساد در گرو شفافیت است، ایجاد رقابت سالم، افزایش  اعتماد عمومی به حکومت، کارآمدی بیشتر حاکمیت، اصلاح نظام مالیاتی و پرداخت یارانه‌ها و اداره صحیح منابع زمانی محقق می‌شود که شفافیت در کشور به وجود بیاید. 

وی افزود: نوگرایی در حکومت و مسئله شفافیت با مدیران پیر و محافظه‌کار به نتیجه نمی‌رسد و باید مسئله جوانگرایی را در مطالبات دانشجویی سرلوحه کار خود قرار دهیم. 

گلرو مفرد در ادامه با اشاره به برگزاری نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در دوم شهریور گفت: نماینده مردم، امام جمعه، نمایندگان خبرگان، استاندار و رئیس دانشگاه کرمانشاه در اختتامیه نشست حضور خواهد داشت. 

وی گفت:‌ در این نشست عزت‌الله ضرغامی، کریمی قدوسی، حاجی دلیگانی، محمدمهدی زاهدی، پورابراهیمی و فلاحت‌پیشه از نمایندگان مجلس سخنرانی خواهند کرد، همچنین سخنگوی شورای نگهبان و حجت‌الله عبدالملکی عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) هم از دیگر سخنرانان این همایش خواهند بود.

گلرو ادامه داد:  در این نشست از کتاب «نقاب‌ها» اثر محمدعلی الفت‌پور برای اولین بار رونمایی خواهد شد. برگزاری انتخابات شورای مرکزی اتحادیه را هم در پایان نشست خواهیم داشت.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در شرایط فعلی، باید بازخوانی کنیم که کشور در چه شرایطی و با چه عواملی به اینجا رسیده است که ارزش پولی ما کاهش پیدا کرده و مشکلات اقتصادی را شاهد هستیم. 

این فعال دانشجویی گفت:‌ آقای ظریف در مصاحبه‌ای اعتراف کرده که نگاهش به آمریکا اشتباه بوده است و سؤال ما این است که هزینه این اشتباه از جیب چه کسانی باید پرداخت بشود؟ آیا غیر از این است که مردم باید این هزینه را پرداخت کنند. 

وی گفت: دولت باید به عنوان مقصر اصلی پاسخگوی مردم باشد و اگر به این مسئله پرداخته نشود مجددا ما شاهد چنین اشتباهاتی خواهیم بود و در سالهای آینده هم افرادی با شعارهای مشابه به عرصه انتخابات ورود خواهند کرد. 

این فعال دانشجویی گفت: نگاه دولت از سال ۹۲ تاکنون به حل مشکلات نبوده و همه توان خود را برای مذاکرات گذاشته و امروز هم می‌بینیم با توجه به بدعهدی با آمریکا، به اروپا دلبسته است. 

وی افزود:‌ از مسئولان می‌خواهیم به جوانان کشور اعتماد و از ظرفیت آنها در کشور استفاده کند و یک سیاست بومی را برای توسعه در کشور درنظر بگیرد. 

وی در ادامه با اشاره به اعتراضات در برخی از حوزه‌های علمیه گفت: نقد و انتقاد شرایطی دارد و برخی نباید برای دولت بهانه‌تراشی کنند، ما با اینکه عده‌ای بخواهند با حرف‌ها و شعارهای خود ادبیات نقد را مختل کنند مخالفیم، نقد حق همه است اما باید مراقب باشیم برای دولت که باید پاسخگو باشد، بهانه‌تراشی نکنیم. 

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه با اشاره به به ثمر نشستن تلاش نمایندگان برای سؤال از رئیس‌جمهور گفت:‌اگرچه این اتفاق دیر رخ داد ولی باز هم اتفاق خوبی است البته برخی‌ها مانند معاون پارلمانی دولت این مسئله را غیرقانونی می‌دانند در صورتی که چنین مواضعی خنده‌دار است، زیرا رئیس‌جمهور باید بعد از این همه مدت پاسخگو باشد. 

گلرو گفت:‌ از نمایندگان مجلس می‌خواهیم سوالات مردم را از رئیس‌جمهور بپرسند و تا حل مشکل آن را پیگیری کنند و اینطور نباشد که یکسری بده بستان‌های سیاسی باعث نادیده گرفتن منافع ملت شود، چیزی که سابقه هم داشته است. 

این فعال دانشجویی گفت: انتظار ما از دولت این است که تغییرات را شروع کرده و برای تغییرات منتظر مجلس نباشد و از تغییرات نترسد، اگر در دولت افرادی هستند که برنامه‌ای برای حل مشکلات ندارند باید کنار روند و نیروهای جوان، متخصص و انقلابی جایگزین شوند. 

انتهای پیام/

نظر شما