شناسهٔ خبر: 27564575 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار کرمانشاه:

80 درصد روستاییان کرمانشاهی زیرپوشش بیمه هستند

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار کرمانشاه اظهار داشت: 80 درصد خانوارهای مشمول در حوزه شهرستان کرمانشاه، با حمایت های دولت تدبیر و امید، زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر قرار گرفته اند.

صاحب‌خبر -

فضل اله رنجبر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به برگزاری ستاد بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر، تصریح کرد: شهرستان کرمانشاه براساس آمار رسمی اعلام شده از سوی اداره کل بیمه تامین اجتماعی عشایر و روستاییان به لحاظ عملکردی تاکنون با 19 هزار و 457 خانوار، رتبه نخست استان را در بیمه کردن روستاییان و عشایر به خود اختصاص داده است.
وی افزود: سهمیه امسال ما در این طرح 2 هزار و 267 خانوار است که از همه بخشداران و روسای دفاتر بیمه کارگزاری درخواست می شود نسبت به شناسایی آن دسته از روستاییان و عشایری که تاکنون عضو بیمه تامین اجتماعی نشده اند، اقدام کنند.
وی ادامه داد: حداقل مبلغ پرداختی برای ثبت نام در طرح بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر سالانه نزدیک به 240 هزار تومان و حداکثر آن نزدیک به 540 هزار تومان است که این رقم تنها 30 درصد حق بیمه پرداختی است و 70 درصد آن توسط دولت پرداخت می شود.
این مسئول یادآور شد، رانندگان خودروهای سنگین و مسافربر در شهرهای کم تر از 20 هزار نفر نیز مشمول این طرح می شوند.
وی افزود: کشاورزانی که به دلایلی به شهرها آمده و ساکن شهر هستند نیز می توانند با پرداخت سالانه حق بیمه مذکور، مشمول دریافت بیمه تامین اجتماعی عشایر و روستاییان شوند.

** کشتارگاه دام فوائدی ساماندهی می شود
فرماندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود به برگزاری جلسه کمیته ساماندهی کشتارگاه دام فوائدی اشاره کرد و گفت: در این نشست، موضوع راه اندازی و فعال کردن کشتارگاه دام فوائدی واقع در جاده کرمانشاه - ماهیدشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رنجبر با بیان اینکه در این جلسه دلایل رکود کشتارگاه بررسی شد، افزود: مقرر شد اداره کل حفاظت محیط زیست استان و مدیریت امور آب شهرستان کرمانشاه ظرف یک هفته موضوع مشکلات محیط زیستی، تصفیه خانه و سایر موارد محیط زیستی کشتارگاه مذکور به همراه نحوه تامین آب مورد نیاز کشتارگاه را بررسی کنند و نتایج را به دبیرخانه کمیته ارائه دهند.
رنجبر افزود: چنانچه این کشتارگاه راه اندازی شود از نظر نزدیکی به میدان دام ظرفیت خوبی برای کشتار دام سبک و سنگین در حوزه شهرستان و حتی استانی ایجاد می کند.
شهرستان کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جا داده است.
7460/8066

نظر شما