شناسهٔ خبر: 27563515 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان نظام پزشکی:

بیمه نداشتیم بهتر بود/ فقط می گویند نداریم

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: در مملکت ما آنچه به اسم بیمه باید باشد را نداریم، اگر به طورکلی بیمه نداشتیم مسائل بهتر اجرا می‌شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار مهر، ایرج فاضل در مراسم بزرگداشت حکیم ابوعلی سینا و روز پزشک اظهار داشت: در حال حاضر جامعه پزشکی از یک تنگنا در حال عبور است، بیمارستان‌های خصوصی بخش مهمی از درمان را برعهده داشته و اگر آنها را حذف کنیم ادامه درمان نشدنی است و این بیمارستان‌ها در آستانه ورشکستگی هستند که باید اقدامات مناسب صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های خصوصی هر چه زودتر باید فکری برای آنها شود گفت: چرا که در گذران روزانه خود دچار مشکل هستند. طرح پزشکان عادلانه نیست.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در ادامه با بیان اینکه امروزه پزشکان جوان تحت فشارند و مثل برده با آنها رفتار می‌شود، گفت: تمام عمر پزشکان در طرح بوده و حقوق به موقع به آنها نمی دهیم و در آن زمان اجازه مطب نیز داده نمی‌شود، این مسائل عادلانه نیست و یک بار طرح نیز کافی بوده که توجه به این موضوعات ضرورت دارد. 

فاضل در مورد تعرفه‌های خدمات پزشکی گفت: تعرفه ها در کتاب ارزشگذاری نسبی قبلا آمده و در تجدید قبلی تغییراتی در K رخ داد که منشأ اختلافات کلان شد و نوعی بی‌عدالتی را به همراه داشت که قول می‌دهیم ورژن جدید این کتاب را ترجمه کنیم که البته ترجمه آن دشوار، وسیع،‌ حساس و علمی است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: در مملکت ما آنچه به اسم بیمه باید باشد را نداریم، اگر به طورکلی بیمه نداشتیم مسائل بهتر اجرا می‌شد. بیمه مجموعه ثروتمندی است که همه پول را برای روز مبادا می‌دهد ولی دائم با نداریم نداریم بیمه‌ها مواجهیم. چرا این مجموعه‌های ثروتمند فقیر شده‌اند؟! شاید بار زیاد به آنها تحمیل شده بدون اینکه افزایش درآمدی داشته باشند و در واقع دخل و خرج بیمه‌ها به هم نمی‌خورد.

وی گفت:‌ البته شاید کوتاهی‌هایی هم باشد ولی جامعه پزشکی امروز مشکل دارد و مسائل اقتصادی پیش رو نیز به آن دامن زده و باید تلاش کنیم همه با هم مسائل را به نحو مطلوب برطرف کنیم و مشکلات را کاهش دهیم.

نظر شما