شناسهٔ خبر: 27559389 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کمبود فضای آموزشی در دانشگاه خواجه نصیر/ دانشگاه نباید متکی بر منابع دولتی باشد

رئیس دانشگاه خواجه نصیر گفت: با توجه به تصمیم‌ها مبنی بر تجمیع دانشکده‌ها ۱۶ سال است که هیچ تطرح عمرانی در دانشگاه انجام نشده است.

صاحب‌خبر -

علی خاکی صدیق رئیس دانشگاه خواجه نصیر در گفت وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: این دانشگاه در طول حدود 16 سال گذشته هیچ پروژه عمرانی مصوبی در سطح دانشگاه انجام نداده زیرا بنا بوده است که  این دانشگاه تجمیع شود

وی ادامه داد: البته اگر بخواهیم طرحی را در دانشگاه خواجه نصیر آغاز کنیم این طرح نباید بر پایه منابع دولتی باشد به طوری که باید از امکانات دانشگاه ها استفاده شود.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر ادامه داد: با توجه به رشد تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و دانشکده ها در طول 15 سال گذشته اکنون از نظر فضا با کمبود شدید مواجه ایم .

خاکی صدیق اضافه کرد: در شرایط فعلی  اعضای هیئت علمی دانشکده هایی نظیر برق، مهندسی مواد و کامپیوتر از نظر مکان استقرار در حالت مضیقه اند و باید برای آنها تدبیر خاصی اتخاذ شود.

وی اظهار کرد: زمانی که دانشگاه ها مستقل و بزرگ تر می شوند و نیروی زیادی جذب می کنند قطعاً به محیطی بیشتر نیاز خواهند داشت.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر در ادامه در خصوص اساتید بازنشسته نیز گفت: در حال حاضر با همکاران بازنشسته ای که علاقمند به همکاری با این دانشگاه هستند همکاری لازم را انجام می دهیم.

خاکی صدیق رشته های علوم پایه را مورد توجه  خواند و گفت: جایگاه علوم پایه مشخص است و اگر ما علوم پایه ضعیفی داشته باشیم مسائل پژوهشی و حتی سرویس دهی به دانشکده های مهندسی هم دچار مشکل می شود به طوری که درس هایی که در 10 سال گذشته در دانشگاه ها تدریس می شد در حال حاضر مورد نیاز ما نیست یعنی بخشی از آن تغییر کرده و مفاهیم جدیدتری وارد آن شده است.

وی گفت: این مفاهیمی است که به روش های  تدریس جدیدی نیازمندند و باید برای آنها حوزه های جدیدتری باز شود.

خاکی صدیق با تأکید بر علوم پایه در کشور گفت: امروز باید دانشکده های علوم پایه دانشگاه خواجه نصیر یک بازنگری در مباحث تدریسشان داشته باشند، شاید در حال حاضر دیگر نیازی نباشد دانشگاه های ما روی برخی از زمینه های ریاضی و فیزیک کار کند؛  شاید اگر یک یا دو دانشگاه در کشور در زمینه ریاضیات محض به صورت تخصصی کار کنند کافی باشد و لزومی ندارد که ما هم در این زمینه کار کنیم .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما