شناسهٔ خبر: 27558228 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لزوم توقف همکاری تشکیلات خودگردان با صهیونیستها

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: برای تحقق آشتی فلسطینی باید همکاری امنیتی با اشغالگران که عامل تعقیب مقاومت و بازداشتها در کرانه باختری است، متوقف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنرانی خود در خطبه های نماز عید قربان در نوار غزه گفت: برای تحقق آشتی فلسطینی باید تحریم های تشکیلات خودگردان علیه نوار غزه لغو و همکاری امنیتی با اشغالگران که عامل تعقیب مقاومت و بازداشت ها در کرانه باختری است، متوقف شود.

تاکید هنیه بر لزوم وحدت امت اسلامی در حمایت از آرمان فلسطین
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، بر لزوم وحدت امت اسلامی در حمایت از آرمان فلسطین تاکید کرد.
اسماعیل هنیه گفت: منطقه که پر از معضلات و مشکلات شده بود اکنون در آستانه مرحله جدیدی از آسایش، وحدت و انسجام قرار گرفته است. این مرحله، سرآغاز پایان مراحل جنگ های داخلی است. هدف از جنگ ها، دور کردن نگاه ها از توجه به مسئله فلسطین بود.
هنیه افزود: با اینکه اذعان می کنیم ملت ها خواسته ها و حقوق خود را دارند، اما امروز خواستار پایان دادن به این کشمکش های داخلی هستیم تا امت برای مسئله فلسطین و مسئله قدس متحد شود. سخن ملت های عربی و اسلامی آن است که این امت باید امت واحد و متحد باشد، همانطور که خداوند در قرآن کریم می گوید.
وی خاطر نشان کرد: برای تحقق آشتی فلسطینی باید تحریم های تشکیلات خودگردان علیه نوار غزه لغو شود. باید همکاری امنیتی با اشغالگران که عامل تعقیب مقاومت و بازداشت ها در کرانه باختری است، متوقف شود.
اسماعیل هنیه گفت: با وجود همه دردها، ناراحتی ها و توطئه چینی ها علیه ما، این عید در بردارنده شادیها و بشارت هایی است. یکی از نشانه های این بشارت آن است که شاهد سقوط هولناک و مرگ مغزی آنچه معامله قرن خوانده می شود، هستیم. هیچ طرفی دیگر نمی تواند معامله قرن را عملی کند. معامله قرن بزرگترین و شدیدترین حمله علیه مسئله فلسطین بود.
 
هنيه وعده داد به زودی محاصره نوار غزه پایان خواهد یافت
هنیه در خطبه های نماز عید قربان گفت: پشت سر گذاشتن مرحله محاصره نوار غزه بسیار نزدیک شده است.
وي افزود: ما محاصره نوار غزه را پایان می دهیم، بدون آنکه به آنچه معامله قرن خوانده می شود، مرتبط باشد. ما محاصره نوار غزه را پایان می دهیم، بدون آنکه مقدمه ای برای جدا کردن کرانه باختری و نوار غزه باشد. غزه و کرانه باختری یک سرزمین و یک موجودیت سیاسی هستند. ما اصول و تفنگ خود را کنار نخواهیم گذاشت. ما بدون اینکه از حق بازگشت آوارگان چشم پوشی کنیم، محاصره غزه را پایان خواهیم داد.
 
mp4
<div id="video-display-embed-code_2527149" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2208320/2527149?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما