شناسهٔ خبر: 27558085 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

مجيد ناصري‌نژاد، عضو اصولگراي فراكسيون روحانيت مجلس:

در سوال از رييس‌جمهور مي‌پرسيم كه آيا تهديد به قتل جدي بوده يا نه؟!

سپاه قطعا در جريان نبوده است؛١٠٠درصد يك توطئه خارجي بوده است

صاحب‌خبر -

خرداد:چند روز پس از برگزاري تجمع اعتراضي طلاب جوان در مدرسه فيضيه قم كه با واكنش گسترده افكار عمومي روبه‌رو شد و به‌ويژه انتشار تصاويري از پلاكاردهاي برخي تجمع‌كنندگان كه تلويحا رييس‌جمهور را تهديد كردند، مورد انتقاد قرار گرفت

به گزارش خرداد به نقل از اعتماد ،چند روز پس از برگزاري تجمع اعتراضي طلاب جوان در مدرسه فيضيه قم كه با واكنش گسترده افكار عمومي روبه‌رو شد و به‌ويژه انتشار تصاويري از پلاكاردهاي برخي تجمع‌كنندگان كه تلويحا رييس‌جمهور را تهديد كردند، مورد انتقاد قرار گرفت حالا آيت‌الله مكارم شيرازي مرجع تقليد بزرگ شيعه نيز در بيانيه‌اي عتاب‌آلود، در ذم و تقبيح اين اقدامات سخن گفته است. براي بررسي دقيق‌تر موضوع به‌سراغ حجج‌الاسلام مهدي شيخ نماينده اصلاح‌طلب تهران و مجيد ناصري‌نژاد نماينده اصولگراي شادگان در فراكسيون روحانيت مجلس رفته و نظرات اين دو نماينده روحاني را جويا شديم.

آن‌چنان كه مستحضريد، روز گذشته آيت‌الله مكارم در بيانيه‌اي عتاب‌آلود نسبت به برگزاري تجمع هفته گذشته مدرسه فيضيه قم كه در آن اهانت‌ها و تهديدهايي عليه دولت و برخي بزرگان صورت گرفته بود، انتقاد كردند. نظر شما در اين رابطه چيست؟

حركات افراطي و تندروي‌ها هرگز در طول تاريخ منتج به نتيجه مثبت نشده و اتفاقا اميرالمومنين(ع) نيز مي‌فرمايند كه «جاهل هميشه در حال افراط و تفريط است». اين اقدامات مبتني بر افراط و همچنين اقدامات توام با تفريط هر دو نادرست است. اينكه تحت‌تاثير دشمنان به خيابان بياييم و افراط كنيم، نتيجه‌اي نامطلوب براي كشور دارد. آن هم در شرايطي كه دشمنان با تمام قوا به ايران عزيزمان حمله كرده و به عنوان آخرين ترفند خود جنگ اقتصادي به‌راه انداخته‌اند، ما بيش از هر زمان، نياز به آرامش، همدلي و تحمل يكديگر داريم. درخواست ما از ملت عزيز ايران اين است كه مشابه تمام سال‌هاي اخير كه با شكيبايي رفتار كردند، باز هم صبور باشند و تحت تاثير نقشه‌هاي شوم دشمنان قرار نگيرند. از يك عده ساده‌لوح داخلي نيز مي‌خواهيم فكر نكنند با اين حيله‌هاي دشمن و توطئه‌ها نظام اسلامي به زمين مي‌خورد.

با اين حساب شما مطمئن هستيد كه اين اقدام ناشي از يك توطئه خارجي بوده است؟

100درصد. قطعا اين اقدامات ريشه در حيله‌گري‌هاي دشمن دارد كه سعي مي‌كنند به انحاي مختلف به نظام فشار بياورند اما الحمدالله نظام اسلامي ايران بسيار مستحكم بوده و ريشه‌هاي قوي مردمي دارد كه با اين حربه‌ها از بين نمي‌رود.

آيا باتوجه به نحوه برگزاري مراسم و پلاكاردهايي كه به نظر مي‌رسد پيشاپيش تهيه شده، مي‌توانيم بپذيريم كه مراسم بدون هماهنگي قبلي و خودجوش برگزار شده است؟

خير! مشخص است كه با هماهنگي بوده است.

در اين صورت آيا با اين تحليل كه دسيسه خارجي بوده در تناقض نيست؟

ببينيد دشمنان خارجي كه راسا دست به برگزاري تجمع نمي‌زنند. به هر حال عوامل داخلي آنها در كشور اين اقدامات را انجام مي‌دهند. بحث اين است كه دشمنان برنامه‌ريزي كرده بودند كه همزمان با فشارهاي ناشي از خروج ترامپ از برجام، تجمعاتي در كشور برگزار شده و مردم به خيابان‌ها بيايند و به بهانه فشار اقتصادي، عليه نظام شعار بدهند و فتنه داخلي ايجاد كنند. الحمدلله با هوشياري نظام و مسوولان اين توطئه نقش بر آب شد و اميدواريم ديگر شاهد تكرار آن نباشيم.

نظرتان درباره برخي شعارها و پلاكاردهاي تجمع‌كنندگان كه تلويحا رييس‌جمهور را به قتل تهديد كرده يا اشاراتي به نحوه درگذشت آيت‌الله هاشمي داشت، چيست؟!

همين مساله نيز نشان مي‌دهد كه اين اقدامات براساس نقشه‌اي از پيش تعيين شده انجام شده تا نظام را به قتل آيت‌الله هاشمي و ديگر بزرگان متهم كند. البته اين نخستين‌بار نيست كه شاهد چنين دسيسه‌هايي هستيم و در گذشته نيز بعضا چنين تهمت‌هايي مطرح مي‌شد كه نظام مسوول قتل فلان فرد است كه اين‌طور نيست. آيت‌الله هاشمي از اركان مهم نظام بوده و اين قضيه حتي يك صدم درصد هم واقعيت ندارد. همه‌چيز مشخص است و خانواده ايشان نيز حضور دارند و مدارك پزشكي قانوني نيز مويد نادرست بودن اين مدعيات بي‌اساس است. اما دشمن همان‌طور كه عرض كردم گاهي حتي در لباس دوست و افرادي كه مدعي دفاع از نظام هستند، به‌دنبال ضربه زدن به نظام است. اگر اين افراد دوستدار نظام بودند، نبايد دست به اين حركات بزنند.

آيت‌الله مكارم در بخشي از بيانيه‌شان تاكيد كرده كه چرا سپاه پاسداران اجازه داده نيروهايش در اين تجمع حاضر شوند. نظرتان در اين رابطه چيست؟

سپاه كه قطعا در جريان نبوده و نيروهاي سپاه نبودند اما شايد عده‌اي كه به‌نحوي با بسيج ارتباط دارند، در تجمع حضور داشته باشند اما معلوم نيست كه با نظر سپاه تجمع كرده باشند. به هر حال بسيج تشكيلاتي مردمي است و بعضا مشخص مي‌شود برخي با قصد قبلي وارد اين تشكيلات مي‌شوند كه به آن ضربه بزنند. اين تجمع از منظر سپاه و نظام مردود است.

آيا در فراكسيون روحانيت موضوع را پيگيري نمي‌كنيد؟

پيگيري‌هاي ما كه ادامه دارد و يكي از اين اقدامات شركت جدي فراكسيون روحانيت در بحث سوال از رييس‌جمهور است.

يعني مي‌خواهيد درقالب سوال از رييس‌جمهور موضوع برگزاري تجمع عليه دولت و تهديد رييس‌جمهور را پيگيري كنيد؟

به هر حال به مجلس مي‌آيند و شايد در اين رابطه نيز توضيح دادند.

خود رييس‌جمهور توضيح بدهد؟!

بله! توضيح بدهد كه اين تهديدها جدي است يا نه!

يعني از رييس‌جمهور مي‌خواهيد كه توضيح بدهد چرا تهديد شده است؟

مي‌پرسيم كه آيا واقعا تهديد شده يا نه!

تهديد كه البته به اين صورت نبوده كه به نهاد رياست‌جمهوري نامه تهديدآميز بفرستند. همان‌طور كه مستحضريد تجمعي برگزار كرده و در پلاكاردها اين تهديدها را مطرح كرده‌اند.

اينها در حدي نيست كه بخواهيم در مجلس سوال كنيم.

نظر شما