شناسهٔ خبر: 27557977 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ترامپ: جهان به قوانین مهاجرتی ما می‌خندد/ ما میلیارد‌ها میلیارد دلار در کشور‌هایی که نباید در آنجا باشیم، خرج می‌کنیم

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی با دفاع از سیاست‌های ضدمهاجرتی خود گفت جهان به خاطر قوانین مهاجرتی این کشور به آن می‌خندد.

صاحب‌خبر -

ترامپ: جهان به قوانین مهاجرتی می‌خنددبه گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز لایو، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در اظهاراتی در جمع مقامات سازمان‌ مهاجرت و گمرک و همچنین اداره گمرک و حفاظت مرزی این کشور در کاخ سفید، با دفاع از مواضع ضدمهاجرتی خود گفت جهان به خاطر قوانین مهاجرتی به این کشور می‌خندد.

او در اظهارات خود خطاب به حاضران در این نشست مدعی شد: وجود مرز‌های باز سبب می‌شود که مجرمان به دنبال ورود به کشورمان باشند. این موضوع سبب می‌شود که آن‌ها به نیرو‌های پلیس آمریکا حمله کنند. اکثریت مردم آمریکا از اقدامات شما حمایت می‌کنند. من نمی‌گویم که 51 درصد بلکه می‌گویم که 88 درصد و 93 درصد از شما حمایت می‌کنند. تنها گروه اندکی وجود دارند که آن‌ها محبوبیتی ندارند؛ زیرا آن‌ها از شجاعت برخوردار نیستند و آن‌ها تنها دهانی گشاد دارند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه بار دیگر به دموکرات‌ها حمله کرد و گفت: حزب دموکرات اقداماتی را برای منحل کردن نهاد مهاجرت و اجرای قانون آمریکا در پیش گرفته است. به عبارت دیگر آن‌ها می‌خواهند که مرز‌های آمریکا را از بین ببرند.

ترامپ افزود: ما از مرز‌های کشور‌های دیگر دفاع می‌کنیم، اما از مرز‌های خودمان دفاع نمی‌کنیم. ما میلیارد‌ها و میلیارد‌ها دلار در کشور‌های دیگر هزینه می‌کنیم و این هزینه‌ها در کشور‌هایی می‌شود که ما نباید در آنجا باشیم. ما از مرز‌های آن‌ها دفاع می‌کنیم، اما از مرز‌های خودمان دفاع نمی‌کنیم. ما این اقدامات را به منزله حمله به نیرو‌های حافظ مرز‌های خود می‌بینیم. 

او اضافه کرد: هر سیاستمداری که مجرمان را به شهروندان آمریکایی ترجیح دهد باید مسیر خود را تغییر دهد، زیرا این رویه‌ای موثر نیست. هر سیاستمداری که می‌گوید کشور ما از شکوه و عظمت برخوردار نیست به نظرم او به پایان دوره فعالیت خود رسیده است. این افراد از شهر‌های امن برای مجرمان حمایت می‌کنند. این یک فاجعه است و این موضوع روز به روز در نزد عموم افراد این کشور به موضوعی زشت و کریه بدل می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه اظهاراتش تاکید کرد: ما هرگز کشورمان را تسلیم عوامل و افراد مجرم نخواهیم کرد. ما هرگز اجازه نخواهیم داد که از جوامع کشورمان مجرمان خطرناک و خشن بهره‌برداری کنند. ما با مجرمان خطرناکی که در کنار مرزهایمان اقدامات خشونت باری انجام می‌دهند، مقابله می‌کنیم. اما ما به قوانین جدید نیازمندیم. ما به قوانین مرزی نیازمندیم. ما به قوانین مهاجرتی نیازمندیم.

ترامپ افزود: امیدواریم که انتخابات میان دوره‌ای (کنگره) به ما کمک کند. من امیدوارم که در انتخابات میان دوره‌ای خوب عمل کنیم.  مرز‌های باز خوب نیستند. این موضوع سبب حملات خشونت‌بار و زشت به نیرو‌های حافظ قانون در کشورمان می‌شود. ما از آن‌هایی که از ما حفاظت می‌کنند، حفاظت می‌کنیم. ما اجازه نخواهیم داد که تندرو‌ها به نهاد‌های مهاجرتی و حافظ قانون در آمریکا حمله کنند.

او با اشاره به قوانین مهاجرتی آمریکا گفت: قوانین ما در این‌باره خوب نیستند. قوانین مهاجرتی ما شکست خورده‌اند. این موضوع سال‌ها است که روی داده است و جهان به ما می‌خندد. جهان به خاطر اقدامات احمقانه‌ای که در گذشته در رابطه با مهاجرت انجام شده است به ما می‌خندد. ما وارد روند تغییر این قوانین شده‌ایم و این کار را به سرعت انجام می‌دهیم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه این نشست در کاخ سفید گفت: سیاست‌هایی که دموکرات‌ها به دنبال آن هستند کاملا اشتباه هستند. این سیاست‌های آن‌ها برخلاف امنیت نیرو‌های حافظ قانون برای ایجاد امنیت است. ما درست‌ترین کار را انجام می‌دهیم. ما در آینده قوانین جامعی را تصویب خواهیم کرد و به دنبال رای هستیم.  ما مرز‌های خود را امن خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اظهارات ترامپ در جمع مقامات سازمان‌ مهاجرت و گمرک و اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا

نظر شما