شناسهٔ خبر: 27557916 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

با حضور رئیس امور توسعه دولت الکترونیک سازمان اداری و استخدامی کشور:

نهمین نشست از کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

با حضور رئیس امور توسعه دولت الکترونیک سازمان اداری و استخدامی کشور،نهمین نشست کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان،در این نشست که به ریاست ژآله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و منابع و حضور کلیه اعضاء برگزار شد ،بخت جو رئیس امور توسعه دولت الکترونیک سازمان اداری و استخدامی کشور حضور یافت و گزارشی از اقدامات دستگاه در زمینه های مصوب سازی خدمات، اتصال به سامانه ملی مرکز پایش مجوزهای کسب و کار کشور و برنامه های عملیاتی حوزه فناوری اطلاعات در سال جاری ارائه گردید.
در این جلسه توسط رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری به ارائه گزارشی از برنامه های عملیاتی دستگاه در حوزه دولت الکترونیک پرداخته شد و شرحی از اقدامات انجام شده در زمینه اتصال دستگاه به سامانه ملی مرکز پایش مجوزهای کسب و کار کشور (سامانه G4B) که با همکاری معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی و کانون مرکزی پیشخوان دولت انجام شده است، ارائه شد.
مطلبی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت ورزش و جوانان ضمن توضیح شیوه اجرایی نمودن برنامه های عملیاتی دستگاه در حوزه فناوری اطلاعات و استفاده از رویکرد مدیریت پروژه محور اشاره کرد: با توجه به حجم بالای پروژه های تعریف شده در سال جاری و محدودیت های موجود، این مرکز رویکرد خود را در اجرا از شیوه سنتی به شیوه مدیریت پروژه ای تغییر داد .
او تاکید کرد : می بایست از توانمندی کارکنان در قالب تیم های پروژه بصورت حداکثری استفاده کرد .
دبیر کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی در ادامه به نمایش بخشی از داشبوردهای عملیاتی مستخرج از سامانه های موجود پرداخت و گزارشی از روند تصویب خدمات دستگاه در سازمان اداری و استخدامی کشور را ارائه کرد.
در ادامه بخت جو ضمن ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده و برنامه های پیش رو در وزارت ورزش و جوانان به ارائه گزارشی از وضعیت دستگاه در ارزیابی های انجام شده پرداخت و پیشنهاداتی در زمینه بهبود رویکردهای اجرایی برنامه های عملیاتی حوزه دولت الکترونیک مطرح کرد.
رئیس امور توسعه دولت الکترونیک سازمان اداری و استخدامی رشد بیست رتبه ای کشور در حوزه دولت الکترونیک طی سالیان اخیر را مطرح و افزود: این میزان رشد در مدت زمان کوتاهی محقق شده است که این امر بیانگر تلاش بسیار زیاد دستگاه های اجرایی در بازه زمانی کوتاه بوده است.
وی با تاکید بر ضرورت اصلاح فرآیندهای کاری به نحو مطلوب، استفاده عملیاتی از فرآیندهای اصلاح شده در سازمان را راه حل بسیاری از مشکلات موجود دانست و اضافه کرد :میز خدمت حضوری در دستگاه ها می بایست زمینه ساز استقرار میز خدمت الکترونیکی شود و نیاز ارباب رجوع به مراجعه جهت دریافت خدمت به حداقل میزان ممکن برسد.
معاون توسعه مدیریت و منابع ضمن تایید و تکمیل توضیحات و اقدامات انجام شده بر ضرورت اصلاح فرآیندها به شیوه اصولی و صحیح تاکید نمود و لزوم در نظر داشتن تفاوت های فرهنگی مراجعه کنندگان و خدمت گیرندگان دستگاه های اجرایی در تدوین بخشنامه های لازم الاجرا را امری ضروری دانست. خانم فرامرزیان در پایان ضرورت همراهی حوزه های تخصصی دستگاه با برنامه های معاونت توسعه را در جهت تحقق اهداف برنامه های عملیاتی امری حیاتی قلمداد نمود و عزم جمعی را زمینه ساز جبران عقب ماندگی ها و پیشرفت دستگاه دانست.
اولین نشست کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی دستگاه در سال 97 با حضور کلیه اعضاء شامل معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، معاون امور جوانان، مدیرکل روابط عمومی، مدیر کل حراست، مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، سرپرست دفتر فنی و نظارت بر طرحها و اماکن ورزشی و خانم بخت جو، رئیس امور توسعه دولت الکترونیک سازمان اداری و استخدامی کشور به عنوان عضو خارجی کمیته در محل دفتر معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

نظر شما