شناسهٔ خبر: 27557398 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی:

صنعت موشکی قدرتی بازدارنده برای جلوگیری از هجمه های دشمن است/ضرورت تقویت مولفه های قدرت در کشور

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت : صنعت موشکی یک قدرت بازدارنده برای جلوگیری از هجمه های دشمن به ایران محسوب می شود .

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد حسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با قدرت هسته ای و موشکی ایران اظهار داشت : صنعت موشکی یک قدرت بازدارنده برای جلوگیری از هجمه های دشمن به ایران محسوب می شود ؛ در دوران جنگ و دفاع مقدس آن ها احساس می کردند که ایران از توان نظامی پایینی برخوردار است لذا به ما حمله کردند .

وی گفت : اکنون که سی سال از آن دوران گذشته است آن ها دیگر هیچ گونه تعرضی به کشور ما نکرده اند زیرا ما پیشرفت های بسیار خوبی در سلاح هایی که جنبه دفاعی دارند از جمله موشکی داشته ایم .

استاد دانشگاه تهران خاطر نشان کرد : تجربه دیگری که داریم این است که برخی کشورهای دیگر همچون لیبی که دارای موشک های با برد هزار کیلومتر بودند بعد از تعطیلی صنعت هسته ای و کم کردن برد موشکی خود دیگر نتوانستند در برابر حملات دشمنان از خود دفاع کنند و کشورشان این گونه دچار آشفتگی و ناامنی شد .

حسینی با بیان این که ما باید مولفه های قدرت را در کشورمان تقویت کنیم ؛ یادآور شد : با توانمندی ما دیگر دشمنان جرات نخواهند کرد وارد جنگ با ما شوند ولی اگر آن ها بینند که ما ضعیف شده و در منطقه قدرت موشکی و پایگاهی نداریم مطمئنا به ما حمله خواهند کرد .

وی عنوان داشت : اگر در برابر خواسته های آن ها کوتاه بیایم خطر جنگ به مراتب بیشتر می شود و از این جهت باید این مسئله را به مردم تفهیم کرد که برخی های به دنبال مغلطه یا سفسطه هستند .

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی افزود : در برجام کشورهای اروپایی و آمریکا در خصوص مباحث هسته ای به تعهدات خود پایبند نبودند و نه تنها تحریم ها برداشته نشد بلکه آمریکا آن ها را تشدید کرد .

کارشناس مسائل سیاسی توضیح داد : وقتی ما با دولت هایی سروکار داریم که پایبند به هیچ تعهدی نیستند و اگر ما امتیازی همچون کم کردن برد موشک ها را به آن ها بدهیم ولی وقتی نوبت به آن ها برسد هیچ امتیازی برای ما قائل نباشند لذا عقل سلیم حکم می کند که ما با قاطعیت و قدرت از توان دفاعی خود دفاع کرده و به هیچ وجه کوتاه نیاییم .

انتهای پیام/

نظر شما