شناسهٔ خبر: 27556727 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

مشکل خرید تضمینی کلزا در قم رفع شد

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قم، محمدعلی سلامی اظهار داشت: در سال زراعی جاری حدود دو هزار و 200 هکتار کلزا در استان قم کشت شد که از این میزان حدود دو هزار و 100 هکتار سطح سبز بوده که دو هزار و 20 هکتار کلزا آماده برداشت است.

وی افزود: برای خرید محصول کلزا از کشاورزان استان قم حداقل نیاز به دو مباشر خریدداریم که باید توسط اداره کل غله مهیا شوند. در حال حاضر شرکت دانه‌های روغنی در جاده اراک مشغول خرید کلزا است و لی متاسفانه مباشر دیگر که باید در جعفریه مستقر شود، هنوز آماده خرید نیست.

سلامی بیان داشت: نگرانی ما از وضعیت آب و هوایی حاکم بر استان قم است که همراه با بارش تگرگ و باد می باشد که این شرایط جوی می تواند خسارت های سنگینی را به مزارع کلزا به دلیل حساسیت بالای این محصول وارد نماید و باعث ریزش محصول شود.

وی ادامه داد: امسال تضامینی که مباشرین باید به اداره کل غله بدهند نسبت به سال های گذشته سخت تر شده و با سود کمی که مباشر از این خرید می‌برد، همخوانی ندارد و به همین دلیل پذیرش مسئولیت خرید را سخت کرده که البته با پیگیری های صورت گرفته امیدواریم امروز این مشکل حل شود.

سلامی خاطر نشان کرد: مباشر خرید را به اداره غله معرفی کرده ایم که امیدواریم امروز با ارائه تضامین لازم و همکاری شرکت غله ، کد عاملیت خرید را اخذ نموده و برای خرید تضمینی کلزا در جعفریه مستقر شود تا کشاورزان بدون هیچ مشکلی محصول خود را برداشت و تحویل کنند.

نظر شما