شناسهٔ خبر: 27556436 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

بیانیه حماس به مناسبت سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی

ابنا

جنبش مقاومت اسلامی حماس به مناسبت سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی پیامی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که آزاد سازی مسجد مبارک الاقصی جز با تقبل تاوان آن امکانپذیر نیست و ما و دیگر گروه های فلسطینی می توانیم با استفاده از تمامی ابزارهای ممکن، مبارزات خود را تا آزاد سازی کامل فلسطین و قدس، بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن خود، آزاد سازی اسرا و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف ادامه دهیم.

این جنبش با صدور بیانیه ای در چهل و نهمین سالروز به آتش کشیده شدن مسجد مبارک الاقصی خاطر نشان کرد: تظاهرات های حق بازگشت و لغو محاصره غزه یکی از ابتکارات ملت فلسطین است که هیچ کس از آنها دست نخواهد کشید و حماس هم در کنار دیگر اقشار ملت فلسطین و گروه های ملی تلاش خواهد کرد زمینه تداوم این تظاهرات ها تا تحقق اهداف مورد نظر را فراهم سازد.

حماس افزود: سالروز به آتش کشیده شدن مسجد مبارک الاقصی با موج یهودی سازی و تخریب منازل، اخراج فلسطینیان و سلب هویت اهالی قدس با حمایت آمریکا همراه شده است که با انتقال سفارتش به این شهر مقدس تمامی خطوط قرمز را زیر پا گذاشت.

حماس حوادث جاری در قدس اشغالی را جنگ صلیبی جدید و نوعی پاکسازی نژادی دانست که رژیم صهیونیستی از طریق تصویب قانون قومیت کشور یهودی به راه انداخته است و باعث تبدیل منازعه با فلسطینیان به یک جنگ دینی شده است و با این کار به احساسات صدها میلیون عرب و مسلمان اهانت می کند.

این جنبش ادامه داد: محور اصلی منازعه با رژیم صهیونیستی هدف اصیلی به نام آزاد سازی سرزمین فلسطین و به ویژه مقدسات اسلامی و مسیحی و در راس آنها قدس و مسجد الاقصی است.

این گروه بزرگ فلسطینی در بخش دیگری از بیانیه خود به پرونده آشتی ملی اشاره کرده و آورده است: کوتاه‌ترین راه تحقق آشتی ملی، پایبندی به توافق سال 2011، لغو فوری مجازات های تشکیلات خودگردان فلسطین علیه غزه و سپس تشکیل دولت وحدت ملی است که زمینه برگزاری انتخابات پارلمانی، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین و شورای ملی را فراهم کند.

حماس همچنین در این بیانیه بار دیگر بر مخالفت با تشکیل شوراهای جداگانه که باعث تشدید شکاف داخلی و شکنجه بیشتر ملت فلسطین از طریق مجازات های تشکیلات رام الله علیه غزه می شوند، تاکید کرد.

این جنبش درباره گفتگوهای جاری در قاهره هم اعلام کرد که هدف از رایزنی های گروه های فلسطینی در قاهره زیر نظر مصر، لغو محاصره غزه و توقف تجاوزات علیه ملت محاصره شده فلسطین در نوار غزه به منظور تامین شرایط زندگی شرافتمندانه برای این ملت است.

گفتنی است که امروز سه شنبه چهل و نهمین سالروز به آتش کشیده شدن مسجد مبارک الاقصی به دست یک یهودی تندرو به نام دنیس مایکل است. این حادثه از مسجد جامع قبلی آغاز شد و سپس به دیگر بخش های این مسجد سرایت کرد.

..............
پایان پیام/ 326

نظر شما