شناسهٔ خبر: 27554905 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

هجوم نام های تازه به جمع بهترین سنگربانان

بررسی دروازه‌بان‌های حاضر در لیگ هجدهم(جدول)

در میان دروازه بان های باتجربه ای که در لیگ برتر به میدان رفتند چند گلر جوان نیز توانستند خود را به عنوان بهترین های چهار هفته ابتدایی لیگ هجدهم معرفی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، از آغاز بازی های لیگ هجدهم تا پایان بازی های هفته چهارم، 20 دروازه بان به میدان رفتند و در این میان چهار تیم پرسپولیس، سپیدرود، پدیده و سایپا تاکنون از دو دروازه بان استفاده کردند.  در میان این دروازه بان ها جوان هایی همچون احمد گوهری و پیام نیازمند و محمد منادی توانستند نظر بسیاری از اهالی فوتبال را به خود جلب کنند و خود را به عنوان سرمایه تیم ملی در سال های پیش رو معرفی کنند.


توضیح 1: در این مطلب تنها عملکرد کمی دروازه بان ها مورد بررسی قرار گرفته است. آیتم هایی همچون دریافت گل، کلین شیت و مهار پنالتی در بررسی عملکرد گلرها مورد استفاده قرار می گیرد. در هفته های آینده عملکرد کیفی گلرها همچون سیو، خروج و ... به طور کامل محاسبه خواهد شد و به امتیاز مربوط دروازه بان ها اضافه خواهد شد.


توضیح 2: به دلیل تعداد کم بازی های انجام شده در لیگ هجدهم، تمامی دروازه بان های به میدان رفته در یک جدول حضور خواهند گرفت اما از هفته آینده دروازه بان های اصلی در لیست اصلی و گلرهای نیمکت نشین در لیست دوم قرار خواهند گرفت.


با بررسی عملکرد دروازه بان های حاضر در لیگ هجدهم همراه "ورزش سه" باشید:


اول – احمد گوهری (پارس جنوبی جم)


دروازه بان جوان جمی ها یکی از عجیب ترین نام هایی که در صدر لیست دروازه بان های لیگ قرار گرفته است. در حالی که بسیاری از گلرهای مطرح فوتبال ایران در تیم های مختلف توپ می زنند احمد گوهری موفق شد بی سر و صدا خود را به عنوان شگفتی ساز جدول دروازه بان ها مطرح کند . او که در دو بازی پایانی فصل قبل به دستور مهدی تارتار درون دروازه پارس جنوبی جم قرار گرفت در چهار دیدار ابتدایی موفق شد عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد. او در این چهار دیدار توانست دو بار کلین شیت کند و تنها سه بار دروازه خود را باز شده ببیند.گوهری در بازی های این فصل توانسته یک ضربه پنالتی نیز مهار کند. نکته جالب درباره این دروازه بان جوان اینکه او تنها گلری است که در بازی های فصل فعلی موفق شد پاس گل مستقیم برای بازیکنان تیمش ارسال کند.

 

 


دوم – وحید شیخ ویسی(پیکان)، بوژیدار رادوشوویچ و علیرضا بیرانوند(پرسپولیس)


وحید شیخ ویسی سال هاست در سطح اول فوتبال ایران توپ می زند اما به آنچه که حق او بوده نرسیده است. البته انتخاب این فصل او یعنی تیم پیکان باعث شد تا مهارت های او در دروازه بانی بیش از پیش دیده شود. شیخ ویسی که در هر چهار دیدار پیکانی ها به میدان رفته است در سه بازی توانست دروازه خود را بسته نگه دارد. این دروازه بان  در بازی های ابتدایی لیگ هجدهم تاکنون تنها یک بار دروازه خود را باز شده دید.

 


بوژیدار رادوشوویچ پس از چند دیداری که در فصل گذشته برای پرسپولیسی ها به میدان رفته بود در بازی های لیگ فعلی توانست در دو بازی ابتدایی تیم به میدان برود و البته با واکنش های به موقع خود مانع از فروریختن دروازه اش شد و در نتیجه دو بازی ابتدایی لیگ هجدهم را با دو کلین شیت به پایان برد.

 


علیرضا بیرانوند نیز پس از حضور موفق و خاطره ساز خود در بازی های جام جهانی برای اولین بار در بازی های هفته سوم لیگ برتر به میدان رفت و او نیز درست به مانند گلر کروات این تیم در دو بازی توانست از دریافت گل توسط مهاجمان ممانعت به عمل بیارد و دو کلین شیت به عملکرد امسال خود اضافه کند.

 


سوم – میلاد فراهانی (نفت مسجدسلیمان)


گلر نفتی های مسجد سلیمان که سال های اخیر را با حضور  در نفت تهران سپری کرد از ابتدای لیگ و پس از پوشیدن پیراهن مسجدسلیمانی ها توانست بازی های خوبی از خود ارائه دهد. او در چهار بازی  مسجدسلیمانی ها توانست سه کلین شیت ثبت کند و تنها دو بار اسیر بازیکنان حریف شود.

 

 


چهارم – پیام نیازمند(سپاهان)، محمداکبر منادی(سایپا)


پیام نیازمند در پایان بازی های لیگ قبلی موفق شد نام خود را به عنوان یکی از پدیده های لیگ مطرح کند. او از ابتدای لیگ فعلی به جمع سپاهانی ها اضافه شد و در چهار دیدار ابتدایی این تیم موفق به ثبت آماری پیروزمندانه شد. نیازمند در چهار دیدار سپاهانی ها توانسته در دو بازی دروازه خود را بسته نگه دارد و البته دو بار نیز اسیر بازیکنان حریف شود.

 


محمداکبر منادی از جمله جدیدترین نام هایی است که پا به لیگ برتر گذاشته است. او که در دو دیدار ابتدایی این رقابت ها روی نیمکت نشسته بود در بازی های سوم و چهارم برای سایپا به میدان رفت و با عملکرد خوب خود، نظر هواداران فوتبال در ایران را به خود جلب کند. منادی در این دو دیدار 1 بار کلین شیت کرد و 1 بار نیز توپ را درون دروازه خود دید.

نظر شما