شناسهٔ خبر: 27554142 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

برلین آزادی همه اتباع آلمانی دستگیرشده در ترکیه را خواستار شد

وزیر امور خارجه آلمان لغو حکم ممنوع الخروجی یک خبرنگار آلمانی در ترکیه را علامتی برای بهبود مناسبات دو کشور دانسته و البته آن را کافی ندانسته و خواستار آزادی بقیه اتباع آلمانی زندانی در این کشور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، امروز رسانه های آلمانی اعلام کردند که دادگاهی در ترکیه حکم ممنوع الخروجی "مشاله تولو" مترجم خبرگزاری دویچه وله آلمان را ابطال کرد.

وی به جرم عضویت در گروه های تروریستی دستگیر و به مدت 7 ماه بازداشت شده و حکم ممنوع الخروجی وی نیز صادر شده بود.

به نوشته روزنامه "هندلزبلات آلمان"، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان بعد از تصمیم دادگاه ترکیه در لغو ممنوع الخروجی خبرنگار آلمانی آن را علامت هایی برای بهبود مناسبات بین دو کشور را دیده بر آزادی دیگر اتباع آلمانی دستگیرشده در ترکیه تأکید کرد.

وزیر امور خارجه آلمان امروز (دوشنبه) در برلین تأکید کرد: این روند نباید در این مرحله باقی بماند. در حال حاضر حداقل هفت تبعه آلمانی به دلایل سیاسی و علت هایی که برای ما قابل درک نیست در زندان های ترکیه به سر می برند.

دستگیری اتباع آلمانی از بعد از کودتای نظامی نافرجام ترکیه در سال 2016 مناسبات بین آلمان و ترکیه را متشنج کرده است. زیگمار گابریل وزیر امور خارجه سابق آلمان به دلیل این گونه اقدامات آنکارا سال گذشته سطح هشدارهای امنیتی برای سفر شهروندان خود به ترکیه را افزایش داد.

البته در پی آزادی برخی اتباع آلمانی از زندان های ترکیه و بعد از انتخابات پارلمانی اخیر در این کشور که حزب اردوغان مجدداً در آن به پیروزی دست یافت، آلمان بار دیگر بهبود مناسبات با آنکارا را در دستور کار قرار داده و لغو برخی تحریم ها علیه این کشور را در نظر گرفته سطح هشدارهای امنیتی برای سفر شهروندانش به این کشور را بار دیگر کاهش داد.

بر اساس اطلاعات رسمی منتشرشده همچنان هفت تبعه آلمانی در ترکیه به دلایل سیاسی در زندان به سر می برند.

انتهای پیام/*

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما