شناسهٔ خبر: 27554139 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مرکل درخواست کمک‌های مالی به ترکیه در مناقشات تجاری با آمریکا را رد کرد

R31356/P36461/S8,89,90/CT10

صدراعظم آلمان هیچ ضرورتی برای کمک‌های مالی ویژه برلین به ترکیه در بحران ارزی و اقتصادی که به‌دلیل مناقشات تجاری با آمریکا تشدید شده است، نمی‌بیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته‌نامه "اشپیگل"، در جریان بحث‌هایی که در آلمان درباره لزوم کمک‌های مالی به ترکیه در مناقشات تجاری با آمریکا در گرفته است "آنگلا مرکل"، صدراعظم آلمان بر اساس اطلاعات دبیرکل حزب دموکرات مسیحی این مسئله را رد کرد.

دبیرکل حزب دموکرات مسیحی اعلام کرد که "آنگلا مرکل"، در جلسه کمیسیون این حزب این مسئله را آشکار کرد که در حال حاضر هیچ ضرورتی نمی‌بیند که درباره کمک‌های مالی ویژه به ترکیه فکر کند.

پیش از آن هم برخی سیاستمداران اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم درباره کمک‌های مالی به ترکیه در این شرایط ابراز تردید کرده بودند.

رئیس حزب سوسیال دموکرات چندی پیش در سخنانی خواستار کمک‌های مالی آلمان به ترکیه در بحران ارزی حاصل از تشدید مناقشات تجاری با آمریکا شده بود که البته این درخواست موافق و مخالفانی در آلمان دارد.

اخیراً مناقشات تجاری بین ترکیه و آمریکا تشدید شده است. آمریکا در واکنش به بازداشت یک کشیش آمریکایی در ترکیه برای اعمال فشار بیشتر بر آنکارا اخیراً تعرفه‌های گمرکی بر محصولات فولاد و آلومینیوم ترکیه را دو برابر کرده است.

بعد از اینکه رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که تعرفه‌های گمرکی بر تولیدات آلومینیوم و فولاد ترکیه را دو برابر می‌کند لیره ترکیه ارزش خود را حدود یک‌چهارم دلار از دست داد. در مجموع این ارز از شروع سال جاری میلادی نسبت به دلار بیش از 70 درصد ارزش خود و نسبت به یورو 61 درصد ارزش خود را از دست داده است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین تحریم‌هایی را علیه دو وزیر ترک تصویب کرده است. اردوغان هم در واکنش به این اقدامات ترامپ تعرفه‌های گمرکی علیه برخی تولیدات آمریکایی را افزایش داده و تحریم دستگاه‌های الکترونیکی از آمریکا را اعلام کرده است.

*

نظر شما