شناسهٔ خبر: 27553554 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نشست همکاری آفریقا و چین سوم و چهارم سپتامبر در پکن برگزار خواهد شد

لوکانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، نشست همکاری آفریقا و چین سوم و چهارم سپتامبر در پکن برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

نشست همکاری آفریقا و چین سوم و چهارم سپتامبر در پکن برگزار خواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، لوکانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، نشست همکاری آفریقا و چین سوم و چهارم سپتامبر در پکن برگزار خواهد شد.

کانگ گفت، مجمع ۲۰۱۸ در مورد همکاری چین و آفریقا در اجلاس سران در تاریخ ۳ و ۴ سپتامبر در پکن برگزار خواهد شد. موضوع این نشست همکاری دو طرفه و همکاری برای ایجاد روابط نزدیکتر بین چین و آفریقا با آینده مشترک است. شی جین پینگ رئیس جمهور چین میزبان اجلاس سران است و فعالیت‌های مربوطه را پیگیری خواهد کرد. سران کشور‌های عضو سازمان همکاری چین و آفریقا و نمایندگان سازمان‌های مرتبط آفریقایی و بین المللی برای شرکت در این نشست دعوت خواهند شد و در این مراسم حضور خواهند داشت.

این نشست در ساعت ۸:۳۰ برگزار می‌شود و از وانگ یی وزیر امور خارجه دعوت می‌کنیم جزئیات مربوط به این رویداد را ارائه دهد. وب سایت مرکز رسانه‌های ۲۰۱۸ انجمن همکاری چین و آفریقا در این نشست صبح دیروز در ساعت هشت صبح فعال شده است.

گفتنی است؛ از زمان تشکیل جمهوری خلق چین در سال ۱۹۴۹، سران این کشور اهمیت زیادی به توسعه روابط با کشور‌های آفریقایی داده‌اند. در این راستا، در اولین اجلاس مجمع همکاری چین ـ. آفریقا در پکن، طرفین موافقت کردند مشارکتی بلند مدت و پایدار از نوعی جدید و بر اساس منافع مشترک و متقابل ایجاد کنند. دومین اجلاس مجمع نیز از ۱۶ - ۱۳ دسامبر ۲۰۰۳ در سه سطح مقامات ارشد، بازرگانی و وزرا با عنوان «دوستی، همکاری و توسعه» در مقر کمیسیون اقتصادی سازمان ملل برای آفریقا یعنی یونکا (UNECA) برگزار شد. در این اجلاس نتایج اجلاس گذشته بررسی و سطح مبادلات تجاری و دیگر همکاری‌ها خوب ارزیابی گردید.

­کارشناسان غربی گه‌گاه کمک‌های چین به آفریقا را در راستای دسترسی این کشور به منابع طبیعی این قاره تلقی می‌کنند. اما با نگاهی دقیق‌تر متوجه می‌شویم بخشی از این کمک‌ها در جا‌هایی هزینه می‌شود که غرب از آن غفلت کرده است مثل زیرساخت‌ها، صنعتی کردن و ایجاد کارخانه‌ها. کمک‌های چین و غرب را تا حدی می‌توان مکمل و نه رقیب دید. کمک‌های غرب از دهه ۱۹۸۰ متمرکز بر نیاز‌های اساسی اجتماعی و در مقابل کمک‌های چین در حوزه همکاری‌های صنعتی بوده است. این نوشتار به‌طور کامل به بررسی رهیافت چین درقبال کمک به قاره آفریقا پرداخته است.

سران ده‌ها کشور آفریقایی به همراه چین گردهم می‌آیند تا به تبادل نظر در خصوص روابط با یکدیگر بپردازند. چین سومین شریک تجاری آفریقا، پس از آمریکا و فرانسه است. در این راستا، تمایل چین برای سرمایه گذاری و تامین منابع انرژی خود از مناطقی که رقابت کمتری بر سر آن‌ها وجود دارد کاملا مشهود است. علاوه بر نفت، آهن، اورانیوم، مس و نیز تولیدات کشاورزی از جمله محصولاتی هستند که چین درصدد است با انجام سرمایه‌گذاری‌های لازم به تامین آن‌ها بپردازد. در حال حاضر، چین با ده‌ها کشور آفریقایی موافقتنامه تجاری دارد.

انتهای پیام/

برگزاری نشست همکاری آفریقا و چین در پکن

برچسب‌ها:

نظر شما