شناسهٔ خبر: 27551936 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ترامپ بدون اطلاع از هزینه ها، رژه نظامی را لغو کرد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا: رئیس جمهور توسط هیچ یک از اعضای وزارت دفاع درباره هزینه های مرتبط با این رژه اطلاعی پیدا نکرده بود.

صاحب‌خبر -

پنتاگون: ترامپ بدون اطلاع از هزینه ها رژه نظامی را لغو کردبه گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، ­سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه گفت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیش از اینکه مقامات پنتاگون به او درباره هزینه تقریبی رژه نظامی مورد علاقه اش اطلاع رسانی کنند، این برنامه را لغو کرد.
راب منینگ به خبرنگاران در پنتاگون گفت: «رئیس جمهور توسط هیچ یک از اعضای وزارت دفاع درباره هزینه های مرتبط با این رژه اطلاعی پیدا نکرده بود.»
به نظر می رسد این بیانیه با پیام توئیتر ترامپ در صبح روز جمعه در تناقض باشد، وی در این پیام توئیتری مدعی شد پس از دریافت برآورد بالای هزینه، این رژه را لغو کرده است. هزینه این رژه که روز پنجشنبه به رسانه ها درز پیدا کرده بود 92 میلیون دلار گزارش شده است.
ترامپ در ادامه گفت وی در عوض در یک رژه نظامی که برای ماه مه در پایگاه هوایی اندروز برنامه ریزی شده است و همچنین در رژه ای در پاریس به مناسبت پایان جنگ جهانی اول در تاریخ 11 نوامبر شرکت خواهد کرد.
در همین حال، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا ضمن اعتراض به هزینه های برآورد شده به خبرنگاران گفت هر کسی که این رقم را گفته «یک احمق» است.
در پی این موضوع؛ پنتاگون پنجشنبه شب با انتشار بیانیه ای اعلام کرد این رژه تا سال 2019 به تعویق خواهد افتاد.
منینگ روز دوشنبه تاکید کرد پنتاگون «فرصت های سال 2019 را جستجو خواهد کرد» تا این رژه را برگزار کند. وی گفت: «ما قصد داریم تا گزینه هایی را فراهم کنیم تا برای تصمیم گیری در سال 2019 به رئیس جمهور پیشنهاد داده شوند.»
ترامپ در ماه فوریه به طور رسمی به وزارت دفاع دستور داد تا برنامه ریزی برای این رژه را آغاز کند و پنتاگون نیز تا ماه مارس تفاهم نامه ای با دستورالعمل اولیه منتشر کرده بود.

نظر شما