شناسهٔ خبر: 27551810 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان: بخشنامه وزارت نفت، آخرین ظلم به مناطق نفت‌خیز است

نمایندگی خوزستان

افشین حیدری در واکنش به بخشنامه وزارت نفت مبنی بر کاهش سرمایه‌گذاری شرکت‌های تحت پوشش این وزارت‌خانه در ورزش، گفت: من فکر می‌کنم این بخش‌نامه کمی با عجله نوشته شد و این آخرین ظلمی بود که وزارت نفت می‌توانست به مناطق نفت‌خیز داشته باشد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به بخش‌نامه وزارت نفت مبنی بر کاهش سرمایه‌گذاری شرکت‌های تحت پوشش این وزارت در ورزش که باتوجه به تعدد تیم‌های نفتی در خوزستان، این استان را در حوزه ورزش دچار مشکلات بسیاری خواهد کرد، اظهارکرد: شرایط خوزستان با سایر استان‌ها متفاوت است و باتوجه به تعدد تیم‌های نفتی در این استان بهتر است که اگر آقای زنگنه، وزیرنفت برنامه‌ای برای صرفه‌جویی در مسایل اقتصادی دارد، این موضوع را در سیستم اداری خود به کار گیرد، نه این‌که از مسوولیت اجتماعی خود شانه خالی کند و بعد اسم آن را صرفه‌جویی اقتصادی بگذارد.

او بیان کرد: در هر سرزمینی که برای منابع انسانی آن هزینه شود، سرمایه‌گذاری است و هزینه کرد محسوب نمی‌شود. مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید داشته‌اند که برای منابع انسانی و پرورش انسان‌ها خوب که بتوانند به نظام و کشور خدمت کنند، اعتبار در نظر گرفته شود و این هزینه نیست و سرمایه‌گذاری است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: من فکر می‌کنم این بخش‌نامه کمی با عجله نوشته شد و این آخرین ظلمی بود که وزارت نفت می‌توانست به مناطق نفت‌خیز داشته باشد. سال‌ها است که نفت خوزستان به عنوان اولین اعتبار زنده بودن نظام اقتصادی کشور هزینه می‌شود و بعد اگر آقای زنگنه این چند رشته ورزشی را هم از استان بگیرد، آن موقع  چه صحبتی با مردم خوزستان خواهد داشت و می‌خواهد بگوید به خوزستان چه کمکی کرده است؟

وی تاکید کرد: در زمینه حل این مشکل رایزنی‌های خوبی از سوی وزیر ورزش و استاندار خوزستان انجام شده است و حتما باید در این بخش‌نامه تجدیدنظر شود. هم‌چنین پیگیری‌های خوبی از سوی کمیسیون انرژی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است و امیدوارم مشکل هرچه زودتر برطرف شود و به نتایج خوبی برسیم.

به گزارش ایسنا، تقریبا ۲۰ روزی است که از دستور وزیر نفت مبنی بر این که شرکت های تحت پوشش وزارت نفت امسال تنها می‌توانند ۴۰ درصد بودجه سال ۹۶ را در ورزش قهرمانی سرمایه‌گذاری کنند، می گذرد؛ تصمیمی که هر طور به آن نگاه شود به دلیل بودن شرکت‌های مناطق نفت خیز جنوب، ملی حفاری، پالایش نفت و پتروشیمی در خوزستان، تنها به ضرر ورزش این استان است و می تواند ضربات جبران ناپذیری بر پیکره ورزش خوزستان وارد کند.

انتهای پیام

نظر شما