شناسهٔ خبر: 27551647 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمادگی ارتش روسیه برای برگزاری رزمایش مشترک با چین و مغولستان

نیرو‌های نظامی روسیه در شرق این کشور برای رزمایش بزرگی که با مشارکت چین و مغولستان انجام می‌شود، به حال آماده باش در آمدند.

صاحب‌خبر -

آمادگی ارتش روسیه برای برگزاری رزمایش مشترک با چین و مغولستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، ارتش روسیه خود را برای برگزاری یک رزمایش بزرگ آماده می‌کند.

نیرو‌های نظامی روسیه در شرق این کشور در روز دوشنبه برای رزمایش بزرگی که با مشارکت چین و مغولستان انجام می‌شود، به حال آماده باش در آمدند.

این رزمایش بزرگترین نمایش قدرت در حدود ۴۰ سال گذشته است.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفت: «۵ روز تمرینات نظامی راه را برای انجام رزمایش وستوک ۲۰۱۸ هموار خواهد کرد.»

شویگو گفت: «این رزمایش برای ماه آینده تعیین شده است و بزرگترین رزمایش پس از رزمایش بزرگ ۱۹۸۱ در زمان اتحاد جماهیر شوروی خواهد بود.»

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: «ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این رزمایش حاضر خواهد شد.»

پسکوف افزود: «ارتش، نیروی هوایی و یگان‌های دریایی در این رزمایش که در شرق دور و سیبری برگزار خواهد شد، مشارکت خواهند کرد. یگان‌هایی نظامی از چین و مغلوستان نیز در این رزمایش شرکت خواهند کرد.»

برای رزمایش کوچک و جداگانه که این هفته برگزار می‌شود، جنگنده‌های مسکو و پکن در روز دوشنبه در پایگاه هوایی روسیه در منطقه چلیابینسک در کوه‌های اورال فرود آمدند.

ارتش روسیه میزان و حجم رزمایش خود را با توجه به تنش با غرب افزایش و روابط نظامی خود را با چین توسعه داده است.

مسکو و چین چند رزمایش مشترک نظامی انجام داده اند که از جمله آن‌ها رزمایش در دریای چین جنوبی و تمرینات دریایی در دریای بالتیک در تابستان گذشته بود.

انتهای پیام/

رزمایش بزرگ روسیه برای مقابله با تهدیدات غرب

برچسب‌ها:

نظر شما