شناسهٔ خبر: 27550595 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

برکناری فرهاد رهبر تصمیم قبلی هیأت امنای دانشگاه آزاد بود

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در واکنش به برکناری فرهاد رهبر از مدیریت دانشگاه آزاد می‎گوید که هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی از قبل تصمیم گرفته بود مدیریت این دانشگاه ابتدا با فرهاد رهبر آغاز شود و بعد مهدی طهرانچی آن را ادامه دهد.

صاحب‌خبر -

علیرضا منادی سفیدان، معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‎وگو با ایرنا، درباره تغییر مدیریت دانشگاه آزاد این‌گونه توضیح می‌دهد: آقای رهبر عزل نشده‎ است و درواقع جابه‎جایی مدیریتی در رأس دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاده است.

 

منادی همچنین تصریح می‎کند: هیأت امنا برحسب شرایط چنین تصمیمی گرفته است. البته از مدت‎ها قبل، هیأت امنای دانشگاه آزاد تصمیم گرفته بود ابتدای کار با مدیریت آقای رهبر آغاز شود و سپس آقای طهرانچی این مسئولیت را ادامه دهد.

 

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین می‌گوید این کار نوعی جابجایی درون‌گروهی بوده است، مانند آنچه در یک تیم والیبال با تغییر پست‌ها اتفاق می‎افتد.

 

در جلسه روز گذشته هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیأت امنای این دانشگاه برگزار شد، محمدمهدی طهرانچی، رئیس کنونی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز به‌عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد.

 

طهرانچی، در اواخر دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد به سمت مدیریت دانشگاه شهید بهشتی رسید. 

 

سال گذشته نیز خبرهایی از استعفای رهبر وجود داشت. «اعتمادآنلاین» اسفندماه سال گذشته به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرده بود که فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به دخالت‌های علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیأت امنا و رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی در امور مختلف این دانشگاه معترض است و بر همین اساس تصمیم گرفته است از سمتش استعفا دهد. این منبع آگاه همچنین گفته بود: هرچند ولایتی با این درخواست رهبر موافقت نکرده، اما چانه‌زنی‌هایی برای انتصاب یک فرد جدید برای ریاست دانشگاه آزاد را در دستور کار خود قرار داده است و گزینه‌هایی هم برای این پست مطرح شده‌اند.

 

با این وجود، پس از آن محمدصادق ضیا، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی به ایسنا گفته بود که خبر استعفای رهبر از ریاست این دانشگاه کذب است.

 

 

نظر شما