شناسهٔ خبر: 27550485 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

معاون وزیر دفاع :سامانه موشکی باور پس ازتست نهایی ،عملیاتی خواهد شد

صاحب‌خبر -
امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در جلسه غیر علنی دیروز مجلس از آخرین وضع دفاعی کشور و عملکرد این وزارتخانه به نمایندگان گزارش داد.

فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در گفتگو با ایرنا در تشریح محورهای جلسه غیرعلنی دیروز خانه ملت اظهار داشت: نمایندگان مجلس هم در این جلسه درباره شرایط دفاعی و استراتژیک کشور پرسش هایی را مطرح کردند.

پزشکیان نایب رئیس مجلس هم در این رابطه گفت: وزارت دفاع اقدامات بسیار شایسته‌ای در حوزه دفاعی کشور انجام داده است و به طور حتم پیشرفت در دستاوردهای دفاعی کشور خواب تجاوز دشمنان به این کشور را آشفته کرده و آنها دیگر نمی توانند به همین راحتی طمع تجاوز به این کشور داشته باشند.

به گزارش خانه ملت، رضا طلایی نیک معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع هم در حاشیه نشست‌ گفت:‌ روند تحولات منطقه در سال‌های اخیر به گونه‌ای است که رقابت‌ها و چالش‌های منطقه‌ای و مداخلات قدرت‌های فرامنطقه‌ای افزایش پیدا کرده است و به همین نسبت نیروهای مسلح و مجموعه دفاعی کشور توانسته‌اند با ارتقای قدرت دفاعی به مولفه‌های قوی‌تری از بازدارندگی نائل شوند، به گونه‌ای که با وجود ایران هراسی، شاهد تهدید نظامی علیه ایران نیستیم و علت اصلی این موضوع یعنی قدرت دفاعی و بازدارندگی افزایش پیدا کرده است .

وی با اشاره به این که حوزه پدافند هوایی از اولویت‌های صنعت دفاعی کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: سامانه باور فراتر از سامانهS300در مرحله تست قرار دارد و پس از تست نهایی در آینده عملیاتی خواهد شد. در حوزه رزم دریایی شناورها و تجهیزات دفاعی در حوزه دریایی هم مواردی به اطلاع نمایندگان رسید و تأکید شد که در زمینه پشتیبانی از توان انتظامی و دفاعی وزارت دفاع رویکردهای جدیدی را آغاز کرده است که به کمک این رویکردها و استفاده از تجهیزات مرزبانی در تحکیم امنیت مرزی و مقابله با تهدیدات اقدامات قابل قبولی انجام خواهد شد.

طلایی نیک ادامه داد: در حوزه راداری هم اشاره شد که علاوه بر ارتقاء سامانه‌های دفاعی در زمینه سامانه جنگ الکترونیک هم پیشرفت‌های شگرفی حاصل شده است؛ همچنین در حوزه ریلی، فرودگاهی، شناورهای دریایی، نفت و گاز، انرژی‌های تجدیدپذیر، مخابرات و ذخیره سازی انرژی قرار است از ظرفیت مازاد صنایع دفاعی کشور در اختیار بخش‌های غیرنظامی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: هواپیمای جت جنگنده پشتیبانی نزدیک در همین هفته به پرواز در می‌آیدو۱۳ موضوع مرتبط با بخش دفاعی و نیروهای مسلح در دستور کار بررسی قرار دارد.۲۲۰ نماینده مجلس هم در بیانیه ای با قدردانی از تلاش های وزارت دفاع تاکید کردند: پیشرفت های صنعت دفاعی بیانگر این واقعیت است که نه فقط تحریم ۴۰ ساله صنایع نظامی ایران مانع روند رشد این صنعت راهبردی نشده بلکه یکی از عرصه های موفق و الگو در تحریم شکنی است.

وزیر نفت در مجلس

وزیر نفت که برای پاسخ به سئوال مشترک نادر قاضی پور نماینده ارومیه و علیرضا محجوب نماینده تهران درباره آتش سوزی های مکرر در پالایشگاه‌های کشور و تحمیل هزینه های مالی و جانی ناشی از وقوع این حوادث در جلسه علنی دیروزمجلس حضور یافته بود ، گفت: ایمنی کارخانه‌ها و تاسیسات این وزارتخانه بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و وزارت نفت فقط به عنوان مالک بر فعالیت آنها نظارت دارد.

به گزارش ایرنا، بی‍ژن نامدار زنگنه اظهار داشت: ‌بخش های زیادی از صنعت نفت در ۱۰۰ سال گذشته دچار فرسودگی و استهلاک شده و بازسازی لازم صورت نگرفته است. وزیر نفت با بیان این که اقدامات ایمنی در حال انجام است،خاطرنشان کرد: این به معنای نبود مشکلات نیست و مشکلات زیادی داریم.وی افزود: تمام کارخانه هایی که متعلق به وزارت نفت هم باشند، از نظر ایمنی، نظارت عالی بر آنها بر عهده وزارت کار است و وزارت نفت از منظر مالکیت باید نظارت بر آنان داشته باشد و مسئولیتی در موضوع ایمنی ندارد.علیرضا محجوب نماینده تهران و نادر قاضی پور نماینده ارومیه پس از پاسخ های

زنگنه در نهایت اعلام کردند که از پاسخ های وی قانع شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما