شناسهٔ خبر: 27549187 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 سرپرست دانشگاه آزاد:

تغيير ريل‌گذاري دانشگاه آزاد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي با تاکيد بر اينکه نسبت به آينده دانشجويان دغدغه‌مند هستيم، گفت: ريل‌گذاري اين دانشگاه را تغيير مي‌دهيم.

به گزارش دانشگاه آزاد اسلامي، دكتر محمدمهدي طهرانچي در پاسخ به اين سوال که صحبت‌هاي زيادي پيرامون انتظار تغيير در اين دانشگاه مطرح‌شده است و به نظر شما اين تغيير بايد در چه موضوعاتي خود را نشان دهد، گفت: اگر دانشگاه را همانند يک قطار تصور کنيد و ما تنها بخواهيم سوار قطار شويم و دکورهاي داخلي قطار را تغيير دهيم و به‌ طور مثال بگوييم اگر تا ديروز فلان فيلم در قطار نمايش داده مي‌شد، امروز فيلم ديگري را نشان خواهيم داد، اين قطار سر از مسير خودش در مي‌آورد و هيچ اتفاقي در آن رخ نخواهد داد.

وي افزود: از اين رو ما بايد ريل‌گذاري‌ها را تغيير داده و الگوهاي ذهني حاکم بر دانشگاه آزاد اسلامي را عوض کنيم چراکه به اين نتيجه رسيده‌ايم که الگوهاي فعلي براي کار ديگري ساخته شده بودند و اگر الگوها را تغيير ندهيم، اين قطار از همان مسير خودش سر در خواهد آورد.

سرپرست دانشگاه آزاد عنوان کرد: نگاه اصلي من که همان نظر هيئت‌امنا است و در برنامه‌ام به هيئت ارائه خواهم داد، بيشتر معطوف به تغيير ريل‌گذاري خواهد بود.

طهرانچي در واکنش به اينکه اين ريل گذاري‌ها در کجا خود را نشان خواهد داد، گفت: مسلما ريل‌گذاري‌ها به‌ گونه‌اي است که در سال بتوانيم آنها را با شاخص‌هاي سالانه اندازه‌گيري کنيم. ما نمي‌توانيم بگوييم که تحول يک امر طولاني است و مثالي هم که در اين زمينه وجود دارد، اميرکبير است. به‌ عبارت ديگر او سه‌ سال و اندي بيشتر در کشور کار نکرد اما چنان ريل‌گذاري‌ها را تغيير داد که سال‌هاي سال وقتي مي‌خواهيم نخست‌وزير موفقي را مثال بزنيم، اسم او را مي‌بريم.

وي تاکيد کرد: خبر مهم اين است که ما نسبت به آينده دانشجويان دغدغه‌مند هستيم و اين مهم‌ترين خبر براي فردي است که در حال هزينه‌ کردن است.

سرپرست دانشگاه تهران اضافه کرد: ما دانشجويان را به‌ عنوان يک فرد شهريه‌پرداز نمي‌بينيم و مي‌گوييم دانشجويان ما کساني هستند که از شهريه رايگان استفاده نمي‌کنند، از اين رو بايد دو چندان به آنها خدمت کرده و نسبت به آينده آنها فکر کنيم.

افتتاح مرکز بين‌الملل دانشگاه پيام نور در استان گلستان

معاون اداري، مالي و عمراني دانشگاه پيام نور گفت: مرکز بين‌الملل دانشگاه پيام نور به زودي در استان گلستان افتتاح مي‌شود.به گزارش دانشگاه پيام نور، حسن عليزاده در جمع مديران ستادي و رؤساي مراکز و واحدهاي استان گلستان افزود: دانشگاه پيام نور به عنوان بزرگترين دانشگاه دولتي کشور در جهت تحقق ديپلماسي علمي و ماموريتهاي محوله از سوي شوراي انقلاب فرهنگي اهتمام مي‌ورزد.

وي با اشاره به برنامه ششم توسعه کشور در بخش دانشگاهها و مراکز آموزش عالي افزود: برنامه‌هاي متنوعي براي دستيابي به بهره وري حداکثري، استفاده از ظرفيت منابع ايجاد شده و همچنين ايجاد مديريت مشترک در مراکز و واحدهاي کوچک در دست تدوين و اجراست.

معاون اداري، مالي و عمراني دانشگاه پيام نور به طرح منطقه‌اي دانشگاه اشاره کرد و اذعان داشت: براساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، سازماندهي دانشگاه پيام نور استانها در قالب جديد منطقه‎اي انجام مي‎شود و از سرمايه‎هاي ايجاد شده از گذشته در اين دانشگاه به نحو مطلوبي استفاده خواهد شد.

وي با اشاره به راه‌اندازي کميته رفع موانع درآمدهاي غير شهريه‌اي در دانشگاه پيام نور افزود: با ايجاد منابع مالي جديد و پايدار در قالب طرحهاي درآمدزاي بلندمدت، چالشها را مديريت و پشت سر خواهيم گذاشت.وي افزود:صرفه‌جويي، افزايش درآمدهاي غيرشهريه و ايجاد منابع پايدار، شرط تداوم فعاليت دانشگاه است که بايد در دستور کار همه بخشهاي دانشگاه درسراسر کشور قرار گيرد.عليزاده افزود: دانشگاه پيام نور در جهت حمايت از دانشجويان بي‌بضاعت و کم‌بضاعت اقدام به ارائه تسهيلات کم‌بهره با نرخ سود 4.2 درصد در سال نموده است و دانشجويان جهت دريافت اين تسهيلات به ميزان کل شهريه دوره تحصيلي خود از اول مهرماه سال جاري مي‌توانند به بانکهاي عامل مراجعه کنند.

نظر شما