شناسهٔ خبر: 27547777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توجه به علم و فناوری، راهکار توسعه چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توجه به علم و فناوری، راهکار توسعه این استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی عصر امروز دوشنبه ۲۹ مرداد ۹۷ در نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در شهرکرد گفت: توسعه چهارمحال و بختیاری تنها با توجه به علم و فناوری امکان‌پذیر است.

وی افزود: توسعه و اقتصاد ایران در دوران‌ها و دولت‌های مختلف با نگاه‌های گوناگون رقم خورده است، اما امروز همه نگاه‌ها به حوزه علم و فناوری است و اجرای طرح‌های دانش بنیان در اولویت قرار دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان برخورداری این استان از نرخ مشارکت اقتصادی بالا به میزان ۴۴ درصد و همچنین بالاترین نرخ بیکاری در کشور اضافه کرد: باید با اشتغال‎زایی، نرخ بالای مشارکت به عنوان عامل افزایش بیکاری را از تهدید به فرصت تبدیل کرد.

عباسی با اشاره به وجود ۳۰۰ هزار هکتار جنگل بلوط با تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن محصول، ۱۴ هزار هکتار باغ بادام و تولید سالانه ۲۴ هزار تن محصول، تولید سالانه ۲۲ هزار تن ماهیان سردابی، ۲۳ هزار تن لبنیات، ۲۵ هزار تن گوشت قرمز و ۲۲ هزار تن گوشت سفید در این استان گفت: این تولیدات به دلیل نبود زیرساخت‌ها و صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری لازم، به صورت خام به فروش می‌رسد که همکاری مدیران و نخبگان در راه اندازی صنایع مربوطه، علاوه بر مدیریت صحیح تولیدات و پتانسیل‌های موجود، سبب توسعه اشتغال و کاهش بیکاری در منطقه می‌شود.

وی اظهار داشت: فعالیت ۱۳۰ شرکت دانش بنیان در چهارمحال و بختیاری و صدور تولیدات این بخش، نشان‎دهنده توان بالای این استان در حوزه علم و فناوری است.

بازدید از پارک علم و فناوری و رونمایی از دو محصول فناور، بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و مجتمع پرتودهی گاما و شرکت در نشست شورای اداری استان از برنامه‌های سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان به چهارمحال و بختیاری می‌باشد.

انتهای پیام/ش

سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به شهرکرد

نظر شما