شناسهٔ خبر: 27547364 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

نماینده آمریکا: امارات در یمن نقش تخریبی بازی می کند

ایرنا : «ماریان جون» مشاور خاورمیانه ای آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: جای هیچ تردیدی نیست که امارات در یمن نقش تخریبی بازی می کند و این موضوع برای افکار عمومی جهان کاملا روشن است.

صاحب‌خبر -

 جون در پیام هایی که در صفحه رسمی اش در توئیتر منتشر کرد، آمده است: امارات با هدف تجزیه یمن، از برخی جریان های سیاسی و گروهک های تروریستی حمایت می کند.

این مقام آمریکایی افزود: این ماموریت امارات، یک اقدام تخریبی است و شورای انتقالی جنوب که ابوظبی از آن حمایت می کند، هیچ مشروعیتی برای برپایی یک کشور ندارد بلکه این گروه تنها برنامه ها و طرح های امارات و اهداف پنهان این کشور را پیاده می کند.

مشاور خاورمیانه ای آمریکا در شورای امنیت با بیان این که امارات نمونه کپی شده سیاست های غرب در منطقه است که در اندیشه تجزیه یمن می باشد، افزود: اما طرح های خاندان زاید به طول نخواهد انجامید، چرا که اقدامات آنها برای مردم جهان و کشورهای عربی برملا شده است.

افشاگری این مقام آمریکایی درحالی صورت می گیرد که ماه می ۲۰۱۷ (اردیبهشت/ خرداد ۹۶) یک گروه جدید یمنی به نام شورای انتقالی جنوب یمن با حمایت ابوظبی شکل گرفت.

گروهی که از اهداف اصلی آن، طرح جدایی جنوب یمن از شمال این کشور است، موضوعی که با اهداف عربستان کاملا مغایرت دارد.

امارات شنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۷ نیز جزیره راهبردی سقطری در جنوب شبه جزیره عربستان را اشغال کرد و همین امر موجب تنش شدید میان ابوظبی و دولت منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن و متحد سعودی ها شد.

باگذشت بیش از سه سال از جنگ فرسایشی یمن، عربستان به ویژه در مناطق جنوبی همسایه خود، اختلافات جدی با امارات دارد.

تک روی های امارات و شکاف شدید با عربستان پس از آن صورت می گیرد که هشتم بهمن ۹۶ نیروهای منصور هادی متحد ریاض در چندین نوبت با نیروهای شورای انتقالی در جنوب یمن متحد ابوظبی درگیر شدند.

 

نظر شما