شناسهٔ خبر: 27546869 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسجدهای اردستان بیمه می شوند

کاشان- ایرنا- امام جمعه اردستان از فراهم شدن زمینه برای بیمه کردن مسجدهای این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حسن دهشیری شامگاه دوشنبه به مناسبت روز جهانی مسجد به خبرنگار ایرنا گفت: بنابر اعلام مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، مسجدهای اردستان می توانند زیر پوشش بیمه حوادث قرار گرفته و در صورت وقوع حادثه تا چهار نفر را بدون نام بیمه می کند.
وی با بیان اینکه امامان جمعه در شهرها مسئول مرکز رسیدگی به امور مسجدها هستند، افزود: هزینه این بیمه سالانه نزدیک به 2 میلیون ریال است که باید از سوی هیات امناء پرداخت شود.
امام جمعه اردستان بیان کرد: مسجد پایگاه مذهبی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و رسیدگی به مشکل مردم است و می توان از ظرفیت بسیار اثرگذار آن مانند دوران انقلاب و دفاع مقدس استفاده کرد.
او با اشاره به بیانات امام راحل در مورد اهمیت مسجد اضافه کرد: مسجدها به عنوان سنگرهایی هستند که اگر از ظرفیتشان به خوبی بهره برداری کنیم، بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه برطرف می شود.
حجت الاسلام دهشیری عنوان کرد: نباید مسجد را از حالت مردمی آن خارج و به دولتی تبدیل کرد اما انتظار می رود همچنان که دولت به مرکزهای فرهنگی، تفریحی و اجتماعی کمک مالی می کند، مسجدها را نیز دست کم در زمینه حذف حق انشعاب آب، برق، گاز و هزینه مصرف آنها مورد حمایت قرار دهد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان پیش تر از وجود 287 باب مسجد، حسینیه و تکیه در این شهرستان خبر داده بود که با حضور ائمه جماعات در بیش از 12 باب از آنها، نماز جماعت اقامه می شود.
به گفته محمدرضا ترحمی، افزون بر نیمی از مسجدها و حسینیه های شهرستان اردستان دارای خادم بیمه شده هستند.
امام جمعه اردستان در ادامه نیز به فلسفه نامگذاری روز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: صهیونیست ها در 21 ماه میلادی آگوست (اوت) سال 1348 شمسی مسجد الاقصی را به آتش کشیدند که اعتراض مسلمانان و جامعه جهانی را به همراه داشت.
وی عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی این پیشنهاد از سوی ایران به سازمان کنفرانس اسلامی داده شد و با موافقت آن سازمان، روز 31 مرداد در تقویم کشورهای اسلامی گنجانده شده و سالانه برنامه های خاصی در گرامیداشت آن برگزار می شود.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

نظر شما