شناسهٔ خبر: 27546789 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجلیل از حماسه سازان گردان عمار

سومین محفل «عصر حماسه»، نکوداشت «حماسه‌سازان تنگه ابوقریب» گردان عمار لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) در حسینیه فاطمه الزهرا(س) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

تجلیل از حماسه سازان گردان عمار لشکر 27 محمد رسول الله(ص)به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ در آیین تجلیل از حماسه سازان تنگه ابوقریب جمعی از قهرمانان حاضر در گردان عمار لشکر 27 محمد رسول الله (ص) از روز 21 تیر سال 67 و خاطراتشان از 8 سال دفاع مقدس گفتند.
سخنرانی دکتر حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دکلمه خوانی مادر شهید نجفی از شهدای گردان عمار از دیگر بخش های این مراسم بود.
حمیدرضا مقدم فر در آیین تجلیل از حماسه سازان گردان عمار گفت: در طول 8 سال دفاع مقدس برخی از صحنه ها ویژگی های خاص خود را داشتند و حماسه رزمندگان در تنگه ابوقریب یکی از این خاص ها بود.شهدای این عملیات با تمام وجود در مقابل دشمن تا دندان مسلح با تجهیزات زرهی ایستادگی کردند و حماسه آفریدند.
وی ادامه داد: دشمن تصمیم داشت در آن زمان با ما مذاکره کند اما ایستادیم و مقاومت کردیم.شهدای ما ایستادند تا ذره ای از اروند را از دست ندهیم.تنگه ابوقریب برای ما درس های زیادی دارد و در هر زمان می توان از تجربیات ان استفاده کرد.
مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده کل سپاه ادامه داد: رفتار و تفکر انقلابی از شهدا به ما رسیده است وما و نسل های آینده هم باید فرهنگ انقلابی را حفظ کنیم و به سر منزل مقصود برسانیم.
در پایان این مراسم با حضور سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ از خانواده های شهدای گردان عمار لشکر 27 محمد رسول الله (ص) تجلیل شد.
بهانه این محفل نمایش فیلم تنگه ابوقریب بود که با موضوع حماسه گردان عمار در تنگه ابوقریب این روز ها در سینما های سراسر کشور به نمایش در می آید.

نظر شما