شناسهٔ خبر: 27546288 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دولت باید تمام تلاش خود را برای حل مشکلات داخلی انجام دهد

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت:ما باید توان ملی کشور را افزایش دهیم و دولت باید تمام تلاش خود را برای حل مشکلات داخلی انجام دهد.

صاحب‌خبر -

تفکر احمدی نژادیست را یکی از چالش های بزرگ‌کشور استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان در نشست کارشناسی "بررسی بحران‌های پیش روی ایران و نقش حاکمیت، نهاد‌های مدنی و مردم در عبور از آن" که به همت حزب ندای ایرانیان عصر امروز (دوشنبه) در سالن همایش پیام برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: من یکی از منتقدان اصلی دولت هستم و تفکر احمدی نژادیست را یکی از چالش‌های کشور می‌دانم اما متاسفانه بایدبگویم در مقابل ده‌ها پرسشی که طرفداران احمدی نژاد دارند، مانده ایم..

وی افزود: سیاست خارجی ما ادوار مختلفی داشته و این گونه نیست که هیچگاه چالش خارجی نداشته باشیم، ما از دوران هشت سال جنگ تحمیلی که رژیم بعث عراق مورد حمایت تمامی کشور‌های قدرتمند بود، نیز گذر کردیم. 

خرازی تصریح کرد: در دوران اصلاحات نیز تمدن بشری پس از قرن‌ها به سمت دیگری رهنمون شد و پس از حادثه ۱۱ سپتامبر بسیاری از تحولات رنگ و روی دیگری به خود گرفت. با سیاست‌هایی که در آن دوران اتخاذ شد توانستیم از این شرایط عبور کنیم.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت:در دوران ۸ سال دولت احمدی نژاد که معتقدم دوره تباهی و بدبختی مردم ایران بود، نیز از بحران‌ها عبور کردیم چرا که در آن دوران تمام تحریم‌های بین المللی علیه ما بود. اما نمی‌دانم که چه اتفاقی افتاده است که تحریم‌های نیم بند کنونی دولت آمریکا اینگونه کشور را دچار مشکلات جدی کرده است.

وی ادامه داد:امروز روسیه در حال بازگشت به صحنه بین المللی است و هدف او دنبال کردن مولفه‌های جدید و باز پس گیری تمامی پایگاه‌های نظامی خود در جهان است. این کشور همچنین در تلاش است تا فعالیت‌های ناتو را محدود کند.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: پس از انتخابات نوعی رخوت اندام دولت ملی را گرفت البته ما با تمام توان از دولت مستقر حمایت می‌کنیم.

خرازی افزود: مردم ایران تا ساعت ۱۲ شب در صف رای گیری انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شورای شهر حضور داشتند که این امر نشان‌دهنده حس میهن پرستی ایرانیان است.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: در تمام ادوار تاریخی بعد از انقلاب‌ها با ورود سرمایه روبرو بودیم، چرا مجلس ما قانونی وضع نمی‌کند که اگر شرکت خارجی به هر دلیلی از کشور خارج شد دیگر حق سرمایه گذاری نداشته باشد؟

وی بیان کرد: ما دکترین سیاست‌های خارجی را باید بر پایه دکترین فرابرجام در نظر بگیریم، ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.دولت در شناخت مولفه‌های خود دچار مشکل است

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: سیاست خارجی در هر کشوری ترسیم کننده منافع ملی هر کشور است و باید یاد بگیریم که در این نوع نگاه برای خودمان دشمن تراشی نکنیم.

خرازی افزود:ترامپ در ابتدا برنامه‌ای برای ضدیت با ایران نداشت، ولی متاسفانه پول‌ کشور‌های عرب منطقه موجب شد تا ترامپ برنامه مدونی برای مقابله با ایران ترسیم کند. ما باید توان ملی و قدرت بازدارنده کشور را افزایش دهیم و دولت باید تمام تلاش خود را برای حل مشکلات داخلی انجام دهد.

انتهای پیام/

نظر شما