شناسهٔ خبر: 27545689 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای جشنواره آشیانه مهر در ایلام شروع شد

ایلام - ایرنا - به منظور تقویت فرهنگ حراست از طبیعت و محیط زیست جشنواره آشیانه مهر برای کودکان و نوجوانان عضو مراکز ثابت و سیار این کانون اجرای جشنواره آشیانه مهر در ایلام شروع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، اجرای جشنواره آشیانه مهر که نمایشگاه مرتبط ان هم دایر است تا 30 مردادماه در محل پارک شادی ایلام در خیابان خرمشهر ادامه دارد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام هدف از برگزاری این جشنواره را با محتوای زیست محیطی ترویج فرهنگ مهرورزی و مهربانی در بین بچه ها و والدین آنها با طبیعت و به ویژه جانداران با محوریت لانه سازی برای پرندگان عنوان کرد.
حبیب الله بخشوده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بچه ها در قالب برنامه های خلاقانه با محیط زیست مانوس می شوند در فراخوان شرکت در جشنواره آشیانه مهر800 اثر در بخش های ادبی، هنری، کاردستی، پژوهشی و فرهنگی به دبیرخانه جشنواره ارسال و در از این میان 70 اثر به عنوان منتخب و برنده وی یادآور شد: در آموزه های دینی، فرهنگی و حتی متون ادبی ما توجه به وحوش از جمله پرندگان نمود عینی دارد و مراکز کانون استان ایلام با بهره گیری از این آموزه ها سعی در تقویت بنیه دوستی با طبیعت در میان اعضای کودک و نوجوان کانون کرده اند.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم و سیاست های اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شکوفا کردن خلاقیت اعضا و انجام برنامه ها و ایده های خلاقانه و بدیع است، گفت: در جشنواره آشیانه مهر یکی از بخش های مهم و جذاب درست کردن انواع لانه ها برای پرندگان است.
وی توضیح داد: بچه های عضو مراکز کانون با راهنمایی و کمک مربیان خود و بهره گیری از کتب علمی و آموزشی اقدام به ساخت 160 نوع لانه های پرندگان مختلف کرده اند تا هم خلاقیت و هنر کاردستی خود را افزایش دهند هم انس و الفت بیشتری با پرندگان در خود ایجاد کنند.
بخشوده یادآور شد: عمده این لانه ها از ابزار و ضایعات دور ریختنی چون انواع بطری، شوینده ها، کارتن، مقوا، چوب و دیگر مواد و وسایل ساخته شده اند که بعد از اتمام جشنواره لانه هایی که قابلیت استفاده برای پرندگان را داشته باشند در فضاهای سبز شهری و طبیعت جانمایی می شوند.
وی گفت: علاوه بر کاردستی آشیانه سازی، آثار دیگری چون نقاشی نیز در جشنواره در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته و همچنین مطالب ادبی اعضا هم به صورت بنر نصب شده است.
وی تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی این جشنواره ترغیب اعضا به مطالعه کتاب پیرامون طبیعت و محیط زیست به ویژه پرندگان است و اعضای کانون آثار خود را بر اساس یافته های علمی خود خلق کرده اند.
بخشوده افزود: از دیگر اهداف این جشنواره این است که بچه ها لانه سازی و دوستی با پرندگان و حیات وحش را جایگزین قفس و تفنگ کنند و یاد بگیرند در همه حال حامی و دوستدار طبیعت باشند.
وی تاکید کرد: برنامه کانون ایجاد فعالیت های نشاط آور برای اعضا و مربیان آنها و درگیر کردن خانواده ها در فعالیت های بچه ها و خارج کردن اعضا و والدین آنها از روزمرگی ها و معطوف ساختن توجه آنها به مسائل پیرامونی است.
به گزارش ایرنا،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام دارای 22 مرکز ثابت و سیار است.
7172/6034

نظر شما