شناسهٔ خبر: 27545470 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

توقعات مردم بوشهر در حوزه بهداشت و درمان منطقی و به حق است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کاهش هزینه های درمان بیماریهای صعب العلاج، موظف شدن بیمارستان ها برای تهیه دارو و تحت پوشش قرار دادن داروهای این نوع از بیماریها توسط سازمان های بیمه گر را از دیگر گامهای طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهردر گفت و گو با خبرنگار سپاس اظهارداشت :کاهش پرداختی توسط مردم با اجرای طرح تحول نظام سلامت طی 3 مرحله هدف گذاری شد و از 38 درصد در بخش دولتی به 10 درصد رسید که مابه التفاوت هزینه های هر بیمار بر اساس تفاهم نامه ای با سازمانهای بیمه گر، تحت عنوان یارانه سلامت به دانشگاههای علوم پزشکی پرداخت می شود.

وی گفت: با توجه به اینکه هفته دولت در پیش است، ما در این هفته رسالت مهمی که معرفی خدمات دولت به مردم است را بر دوش خواهیم داشت.

این مسئول بیان کرد: کاهش هزینه های درمان بیماریهای صعب العلاج، موظف شدن بیمارستان ها برای تهیه دارو و تحت پوشش قرار دادن داروهای این نوع از بیماریها توسط سازمان های بیمه گر را از دیگر گامهای طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیز در سراسر کشور، دولت تدبیر و امید خدمات کم نظیری را از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به مردم ارائه کرده است.

وی تصریح کرد: در بحث سلامت مردم حدود ۳۰ درصد مربوط به حوزه بهداشت و درمان است و ۷۰ در صد آن مربوط به سایر سازمان ها است.

کشمیری افزود: در استان بوشهر ۳۰ درصد مربوط به حوزه بهداشت و درمان نیز با گسترش شبکه های بهداشت از اوایل انقلاب تا به امروز که در دور افتاده ترین روستاهای استان  بوشهر خانه های بهداشت احداث شده است که خدمات بسیاری از جمله مراقبت از مادر باردار، مراقبت از کودک، مراقبت از نوجوان و جوان و سالمند، بیماریابی، درمان و ... انجام می شود.

این مسئول گفت: پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت، اکنون شاهد پیشرفت های خوبی در حوزه سلامت و بهداشت و درمان هستیم. در بوشهر نیازمند آن هستیم که در حوزه سلامت اقدامات ویژه ای انجام شود و به همین جهت در مجلس شورای اسلامی و وزارت بهداشت نگاه ویژه ای در خصوص استان و دیگر نقاط کشور وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: شبکه بهداشت یک نعمت بزرگ است، مانند هوای پاک و آب زلال که تا زمانی که از آن برخورداریم متاسفانه درک درستی از آن نداریم.

کشمیری اضافه کرد: یادمان باشد که قبلا چه بیماری‌هایی ما را تهدید می‌کرد مانند مرگ و میر نوزاد، سرخک، مالاریا، ابله سرخچه.. ولی امروز این نوید را می‌دهم که به فرض مثال در بحث مرگ و میر نوزادان آمار بالا به صورت قابل قبول و چشمگیری کاهش پیدا کرده، چراکه مجموعه بهداشت و درمان از همه لحاظ پیشرفت داشته و روند مراقبت های اولیه نیز بهبود یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: از سلامتی که در دست ما است، ۹۰ درصد آن پیشگیری است و ۱۰ درصد آن درمان است و مردم ما باید به خود مراقبتی بصورت ویژه اهمیت دهند.

کشمیری در رابطه با دارا بودن پرونده الکترونیک برای افرادی که تاکنون اقدام به تشکیل آن نکرده‌اند گفت: پرونده الکترونیک در واقع زیرساخت سیستم ارجاع است و افراد جهت تسهیل و تسریع در امر خدمات رسانی لازم است که به تشکیل آن اقدام کنند.

این مسئول عنوان کرد: زمانی که یک بیمار از مرکز درمانی یا خانه بهداشت لازم است به محلی بالاتر برای درمان ارجاع داده شود، لازم است که پرونده الکترونیک داشته باشد و سوابق بیماری‌ها و مراجعات بیمار توسط پزشک معالج رصد شود.

وی افزود: مردم ما استحقاق بهترین‌ها را دارند چراکه بهترین مردم هستند و توقعاتشان در حوزه بهداشت و درمان منطقی و به حق است.

انتهای پیام/

نظر شما