شناسهٔ خبر: 27544557 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

وعده جدید وزارت راه و شهرسازی:

50 هزار واحد مسکونی برای اقشار متوسط ساخته خواهد شد

معاون وزیر راه و شهرسازی وعده داد: عملیات ساخت 50 هزار واحد مسکونی برای اقشار متوسط جامعه در قالب مشارکت مدنی از 22 بهمن ماه آغاز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حبیب‌الله طاهرخانی در اولین نشست خبری خود بعد از انتصاب به عنوان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهارداشت: از آنجا که قرار است 400 هزار مسکن مهر در شهرهای جدید ایجاد شود، پروژه‌ای با ساخت 50 هزار مسکن برای اقشار متوسط جامعه در شهرهای جدید در قالب شرکت‌های مدنی با انبوه سازان از هفته دولت با 10 هزار واحد مسکونی آغاز خواهد شد. البته عملیات اجرایی آن به احتمال زیاد از 22 بهمن آغاز خواهد شد.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: این پروژه‌ها قرار است در شهرهای صدرا، بهارستان، فولادشهر و مجلسی در اصفهان، اندیشه، پرند، هشتگرد در البرز،‌گلبهار در خراسان رضوی، امیرکبیر و مهاجران در مرکزی و سیراب در بوشهر عملیاتی شود.
طاهرخانی اضافه کرد: روش کار در این 50 هزار واحد مسکونی که به صورت مشارکت مدنی خواهد بود. زمین و پروانه از سوی شرکت عمران در اختیار سازنده قرار خواهد گرفت و به عنوان مثال اگر انبوه سازان یکهزار واحد مسکونی احداث کنند، 25 درصد آن از سوی انبوه سازان، تحویل این شرکت خواهد شد. ضمن اینکه انبوه‌سازان می‌توانند از تسهیلات 18 درصدی ساخت برای این پروژه‌ها استفاده کنند.
وی از آغاز عملیات اجرایی دو شهر جدید خبر داد و گفت: دو شهر جدید سیراب در عسلویه با سکونت پذیری 70 هزار نفر برای شاغلان صنعت نفت و گاز و شهر تیس در چابهار با جمعیتی نهایی 150 هزار نفر از هفته دولت آغاز می‌شود. اقدامات و کارهای طراحی سه شهر جدید دیگر با نام مکران در جاسک، کوشک در پارسیان و تابناک در منطقه لارستان هم آغاز می‌شود.
به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در پاسخ به این سؤال که ظاهرا در شهر جدید پردیس که سقف واگذاری واحدهای مسکن مهر 81 هزار واحد بوده، برای پنج تا شش هزار نفر واحد مسکن مهری وجود ندارد، گفت: برای تمام 81 هزار واحد مسکونی مهر تسهیلات وجود دارد. بنابراین اگر مشکل معارض و برخی مشکلات دیگر مثل جابه جایی دکل‌های فشار قوی رفع شود، برای تمام ثبت‌نام‌کنندگان واحد مسکن مهر وجود خواهد داشت و عدم تعادلی بین متقاضیان و واحدهای مسکونی نخواهیم داشت.
گفتنی است، وعده جدید وزارت راه و شهرسازی برای ساخت 50 هزار واحد مسکونی در حالی مطرح شده که عباس آخوندی؛ وزیر راه و شهرسازی دولت حسن روحانی پنج سال پیش وعده ساخت مسکن اجتماعی را داد ولی تا به امروز هنوز کار خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.همچنین وعده تکمیل مسکن مهر هم هنوز محقق نشده و هر سال این وعده به سال بعد موکول می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما