شناسهٔ خبر: 27543614 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

کرملین: تحریم‌های جدید آمریکا غیردوستانه است

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: پیشنهاد‌های تحریمی جدید آمریکا غیردوستانه و غیرقانونی است و به تجارت جهانی ضربه می‌زند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاخ ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور هنوز هم امیدوار است روابط دوجانبه با آمریکا را از بحران عمیق کنونی خارج کند با این حال اگر این هدف مسکو با اقدام متقابل آمریکا همراه نشود، «هیچکس ماتم نخواهد گرفت.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، به رغم دیدار ماه ژوئیه پوتین با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود در هلسینکی که بنا به اعلام هر دو طرف همه چیز در آن مطابق انتظار پیش رفت، مسکو خود را برای تحریم‌های جدید آمریکا آماده می‌کند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است تحریم‌های جدید را تا پایان این ماه اعمال خواهد کرد. با این حال طرحی که سناتور‌های دو حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا به دنبال آن هستند، خواستار گسترش محدودیت‌های دیگری علیه روسیه است.

مسکو همچنین خود را برای اقدامات احتمالی آمریکا علیه طرح خط لوله گاز نورد استریم آماده می‌کند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در تماس تلفنی با خبرنگاران گفت: پیشنهاد‌های تحریمی جدید آمریکا غیردوستانه و غیرقانونی است و به تجارت جهانی ضربه می‌زند.

وی افزود: «بیایید منتظر شویم و ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد، تازه اگر قرار باشد اتفاقی رخ دهد.» او همچنین گفت: واکنش مسکو به تحریم‌های آمریکا بر اساس منافع ملی روسیه خواهد بود.

این مقام دولتی روس در ادامه تاکید کرد: «رئیس جمهور روسیه هنوز هم امیدوار است و به رغم همه این اتفاقات می‌خواهد روابط دوجانبه ما را از بحران عمیق کنونی خارج سازد. وی هنوز هم این تمایل را دارد. ولی اگر رویکرد ما با رویکرد مناسب واشنگتن همراه نشود، هیچکس قصد ندارد ماتم بگیرد.» ­

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما