شناسهٔ خبر: 27543258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حضور ورزشکاران چهارمحال و بختیاری در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸

هفت ورزشکار استان چهارمحال و بختیاری در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ به مصاف رقیبان خود می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ امیر مرادی، محمد جمشیدی، بهنام یخچالی، مهدی کنارنگ، رضا بیگی، نسرین فرهادی و زهرا نادری ورزشکاران استان چهارمحال و بختیاری برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ عازم جاکارتا پایتخت اندونزی شدند.

* امیر مرادی
امیر مرادی در حالی پا به میدان این دوره از بازی‌ها می‌گذارد که در بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو به همراه برادر بزرگترش در فینال دو ۸۰۰ متر شرکت داشت.
حالا این بار پا در کفش برادر بزرگتر خود کرده است و در ماده دو ۸۰۰ و ۱۵۰۰ متر در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ شرکت می‌کند.
امیر مرادی پس از چهار سال با کوله باری از تجربه خود را برای درخشش در این دوره از رقابت‌های آسیایی آماده کرده است.

*محمد جمشیدی
جمشیدی از ۶ سالگی فعالیت خود را در مسابقات مینی بسکتبال مدارس شهرکرد آغاز کرد و در حال حاضر با ۲۷ سال سن، در پست‌های فوروارد و پست ۳، تیم ملی کشورمان را در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ همراهی می کند.
وی قبل از سفر به مالزی گفت: اردو‌های آمادگی داخلی و برون مرزی خوبی را در سال جاری پشت سر گذاشتیم و از حریفان خود نیز شناخت خوبی داریم و چشم به نشان طلای این مسابقات دوخته ایم.
کسب عنوان قهرمانی آسیا در رقابت‌های ۲۰۰۹، باعث ماندگاری این ورزشکار بلند قامت در تیم ملی در رقابت‌های جهانی و آسیایی شد.

* بهنام یخچالی
بهنام یخچالی تمرینات فشرده خود را از فروردین ماه امسال آغاز کرد و در آخرین گفتگوی خود قبل از اعزام به اندونزی گفت: با حضور قدرتمند در مسابقات آسیایی جاکارتا، نشان طلای این مسابقات را به ویترین افتخارات بسکتبال کشورمان اضافه خواهیم کرد.
یخچالی بسکتبالیست ۲۲ ساله با کوله باری از تجربه و انگیزه به همراه ۱۱ هم تیمی خود به مصاف حریفان می‌رود.
این ورزشکار بیش از ۸ سال سابقه عضویت در تیم‌های ملی را دارد و از ۱۳ سالگی با تیم مدارس، پا به زمین بسکتبال گذاشت و یکسال بعد راهی اردوی تیم ملی بسکتبال نوجوانان شد.

*مهدی کنارنگ
مهدی کنارنگ با ۱۶ سال سن از چهارمحال و بختیاری، به عنوان جوانترین ورزشکار کشورمان در رشته کانوی تک نفره اسلالوم آب‌های خروشان در رقابت‌های آسیایی ۲۰۱۸ در جاکارتا پارو میزند.
این ورزشکار طی یکسال گذشته تمرینات بسیار فشرده‌ای را زیر نظر مصطفی کنارنگ در رودخانه‌های زاینده رود و ارمند پشت سر گذاشت.
کنارنگ ۲ سال پیش و در رقابت‌های آسیایی تایلند موفق به کسب مدال برنز شد.
مصطفی کنارنگ مربی و برادر این ورزشکار که چندین عنوان قهرمانی کشور در رشته‌های مختلف قایقرانی و حضور در رقابت‌های جهانی فرانسه و تورنومنت اروپایی ترکیه را در پرونده خود دارد درباره مهدی گفت: از ۹ سالگی پاروی قایقرانی را به دستش دادم و منتظر درخشش برادرم در این دوره از بازی‌ها هستم.

*رضا بیگی
رضا بیگی از قایقرانان چهارمحال و بختیاری و عضو تیم ۸ نفره کانوپولو بزرگسالان کشورمان است.
بیگی، تیم‌های سنگاپور، ژاپن و چین تایپه را مهمترین حریفان تیم کانوپولو جمهوری اسلامی ایران در مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا بیان کرد و گفت: با توجه به آمادگی تیم کانوپولو و شناخت از رقیبان می‌توانیم یکی از سکو‌های اول تا سوم را از آن خود کنیم.
وی عنوان نائب قهرمان مسابقات آسیایی ۲۰۱۷ مالزی را در کارنامه خود دارد.
بیگی از سال ۸۷ وارد این رشته ورزشی شده است.

* نسرین فرهادی
فرهادی بانوی ورزشکار استان چهارمحال و بختیاری و عضو تیم ملی والیبال نسشته کشورمان است.
این بانوی ورزشکار از ابتدای سال جاری تمرینات خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در تهران آغاز کرد و در حال حاضر در آخرین مرحله اردوی خود قرار دارد.
فرهادی در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی به همراه تیم ملی موفق به کسب نشان نقره شد.

*زهرا نادری
زهرا نادری جودوکار استان چهارمحال و بختیاری است که از ۹ سال پیش وارد این رشته ورزشی شد.
نادری در سال ۹۱ توانست عنوان نخست مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور را از آن خود کند و در سال ۹۴ نیز در جایگاه اول جودوی بزرگسالان ایستاد.
وی همچنین در سال ۹۳ به عنوان بانوی برتر حجاب، از سوی وزارت ورزش و جوانان کشور معرفی شد.
نادری یکی از ملی پوشان پرافتخار جودو و کوراش ایران است که سابقه نشان برنز رقابت‌های جوانان آسیا ۲۰۱۴ در هنگ کنگ و نشان نقره در رقابت‌های نوجوانان آسیا ۲۰۱۲ را در کارنامه خود دارد.

گفتنی است: بازی‌های آسیایی جاکارتا، پالمبنگ ۲۰۱۸ از شنبه گذشته ۲۷ مرداد ۹۷ در شهر جاکارتا پایتخت کشور اندونزی آغاز شد و تا ۱۱ شهریور به مدت ۱۵ روز ادامه دارد.

انتهای پیام/ف

شرکت در بازی‌های آسیایی جاکارتا، پالمبنگ ۲۰۱۸ 

نظر شما