شناسهٔ خبر: 27543123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

بخش خصوصی از ارکان مهم جهاد کشاورزی است

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مهندس فاطمه خمسه در دیدار با انجمن زیتونکاران استان که   هدف بررسی مشکلات زیتون کاران  منطقه طارم سفلی برگزار شد با بیان این مطلب افزود : تشکل ها ؛حلقه واصل بین بهره برداران و بخش کشاورزی هستند .
وی اظهار داشت : بدون تعامل بین بخص خصوصی و دولتی امور بخش کشاورزی حل نخواهد شد .

 خمسه افزود:  تشکل های بخش کشاورزی بازوی توانمند برای توسعه بخش در پیشبرد اهداف توسعه ای محسوب می شوند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : طی چند ماه گذشته همکاری و تعامل خوبی با اتحادیه و تعاونی های بخش خصوصی زیر مجموعه جهادکشاورزی داشته ایم که باهمفکری و تعامل مشکلات حل خواهد شد .

خمسه اظهار داشت : بخش طارم سفلی شرایط مستعد اقلیمی و کشاورزی مناسبی دارد و می تواند قطب تولید زیتون کشور باشد که برای رسیدن به این برنامه بایستی مشکلات آب ، اراضی و همچنین زیر ساخت های توسعه ای این بخش را حل کرد .

وی در ادامه به طرح انتقال آب 25 میلیون متر مکعب برای توسعه زیتون کاری در منطقه طارم سفلی  اشاره کردو گفت : تاکنون 12 میلیارد تومان برای انتقال آب به اراضی بالادست برای کشت زیتون هزینه شده است .

خمسه اضافه کرد : با پیگیری و مکاتبات انجام شده به دنبال این هستیم که کل این میزان آب تخصیص داده شود .

وی خاطر نشان کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش زیتون را می توان با حمایت بخش دولتی و مشارکت بخش خصوصی و انجمن فعال کرد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : با توجه به اینکه راه اندازی صندوق از مصوبات هیات دولت به استان بوده باید با تخصیص اعتبارات دولتی و مشارکت بخش خصوصی این صندوق راه اندازی شود .

خمسه تصریح کرد : مبارزه با ملخ و مگس زیتون با جدیت پیگیری شود و برای حل این مشکل نیز با رایزنی با سازمان حفظ نباتات کشور این آمادگی وجود دارد که در استان راه اندازی شود .

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : همچنین امسال مرکز ردیابی و پایش مگس زیتون و ملخ نیز در استان راه اندازی خواهد شد .

وی ابراز امیدواری کرد : با راه اندازی این دو مرکز بتوان گامهای موفقیت آمیزی در راستای مبارزه با این آفت ها در استان برداشته شود .

نظر شما