شناسهٔ خبر: 27540826 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

‌میزگرد "مساجد و انقلاب اسلامی‌" در دفتر استانی تسنیم یزد برگزار می‌شود

R41376/P1377/S6,76/CT13

میزگرد "مساجد و انقلاب اسلامی " روز سه شنبه همزمان را روز جهانی مساجد در دفتر خبرگزاری تسنیم در یزد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، میزگرد تخصصی "مساجد و انقلاب اسلامی " با توجه به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی روز سه شنبه 30 مرداد ماه همزمان با روز جهانی مساجد در دفتر خبرگزاری تسنیم در یزد برگزار می‌شود.

مسجد پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان در طول تاریخ است و برگزاری نماز جماعت و تشکیل صفوف به هم فشرده نمازگزاران به خوبی بیانگر هماهنگی و انسجامی است که حضور در مسجد آن را فراهم آورده و سبب شده تا نمازگزاران با کنار هم قرار گرفتن بتوانند بر مشکلات فائق آیند و در راستای حل مسائل مختلف گام بردارند.

پیامبر گرامی اسلام (ص) پایه‌گذار اولین مسجد است و ایشان مکانی را پایه‌گذاری کردند که علاوه بر عهده‌دار بودن نقش روحانی و معنوی، کانون فعالیت‌های اجتماعی مسلمانان نیز باشد و به همین خاطر است که در گذشته همه امور مسلمین در ابعاد مختلف، از جمله عقاید و فعالیت‌های فرهنگی، عبادی، سیاسی و اقتصادی در مساجد انجام می‌شد.

مطالعه سیر تحولات و تاریخچه جنبش‌های سیاسی، اجتماعی و حرکت‌های مردمی و انقلابی در ادوار گذشته، به ویژه تاریخ معاصر جهان که با هدف ایجاد اصلاحات و یا دگرگونی در ساختار نظام‌های حاکم بر جوامع بشری صورت گرفته است.

با توجه به اینکه مسلمانان مساجد را پایگاه اصلی خود در راستای انجام امور مختلف است و یکی از نهادهای تاثیرگذار در زندگی مردم به حساب می‌آید و یکی از خاستگاه‌های اصلی انقلاب اسلامی است و عمده‌ترین مکان روحانیت برای ارتباط با قشرهای مختلف جامعه و انتقال ایدئولوژی انقلاب و پیام‌های روحانیت به مردم بوده است.

این پیوند تاریخی مردم و مساجد در شکل‌گیری انقلاب اسلامی به نحوی است که در تاریخ شکوهمند جمهوری اسلامی قابل مشاهده است و در طول این چهل سال نیز مساجد جایگاه برگزاری مراسمات معنوی و نماز جماعت بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، میزگرد تخصصی مساجد و انقلاب اسلامی در راستای نقش مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی، نقش مساجد در تأمین و تربیت نیروهای انقلابی، نقش مساجد در فرهنگ اسلامی و همچنین نقش مساجد در تربیت دینی کودکان و نوجوانان با حضور مسئولان و کارشناسان این امر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما