شناسهٔ خبر: 27540782 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری های نوین تبلیغات اسلامی:

ضرورت ارتقای سواد رسانه ای و شناخت آسیب های اجتماعی برای روحانیون

گروه اجتماعی- مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری های نوین سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ارتقای سواد رسانه ای، شناخت آسیب های اجتماعی و چگونگی ظهور و بروز آسیب های اجتماعی در جامعه برای روحانیون ضروری است، تاکید کرد: روحانیون باید با روش ها و تکنیک های تبلیغ نوین آشنا شده و با نگاه علمی و کارشناسی به دنبال رفع و کاهش آسیب های اجتماعی باشند.

صاحب‌خبر -

دشمنان نظام در شبکه های اجتماعی به جایگاه ارزشی روحانیت خدشه وارد می کنند

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین احمد صحت قول، مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری های نوین سازمان تبلیغات اسلامی امروز، 29 مرداد در نشست با روسای ادارات تبلیغات اسلامی استان گیلان که با موضوع «بررسی آسیب های اجتماعی» برگزار شد، ایجاد پایگاه های فرهنگی – اجتماعی در سکونتگاه های غیر رسمی به منظور پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی را یکی از وظایف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی در طرح تحول اجتماعی کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سکونتگاه های غیر رسمی به مکانی اتلاق می شود که علاوه بر معضل اجتماعی و فرهنگی معضل امنیتی هم دارد، تصریح کرد: در کشور ما حدود 120 هزار نقطه آسیب پذیر شناسایی شده است که می طلبد همه کارشناسان و مدیران با دلسوزی و همت مضاعف به این مناطق توجه ویژه داشته باشند.

این مقام مسئول افزود: ادارات کل استان‌های سراسر کشور به‌ عنوان بازوهای استانی به ‌نوعی در خط مقدم فعالیت‌های این سازمان قرار دارند و خروجی اصلی طرح‌ها و برنامه‌های سازمان همان ادارات کل استان‌هاست و محصولات و برنامه‌ها از طریق این خروجی‌ها به مخاطبان سازمان عرضه می‌شود.

حجت الاسلام صحت قول، با بیان اینکه ارتقای سواد رسانه ای، شناخت آسیب های اجتماعی و چگونگی ظهور و بروز آسیب های اجتماعی در جامعه برای روحانیون ضروری است، تاکید کرد: روحانیون باید با روش ها و تکنیک های تبلیغ نوین آشنا شده و با نگاه علمی و کارشناسی به دنبال رفع و کاهش آسیب های اجتماعی باشند.

وی با اشاره به اقدامات دشمنان نظام برای خدشه دار کردن جایگاه ارزشی روحانیت، متذکر شد: تهدیدات ساماندهی شده زیادی بر سر راه روحانیون در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی وجود دارد تا به این جایگاه رفیع لطمه وارد کند.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری های نوین سازمان تبلیغات اسلامی، به آسیب های موجود در استان گیلان اشاره کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی برای کاهش آسیب های اجتماعی که از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری است، برنامه مدون و اساسی دارد لذا می طلبد همه کارشناسان و مدیران با دلسوزی و همت مضاعف در این راه گام بردارند.

آثار مخرب فرهنگی به سمت نسل جوان روانه می شود

حجت الاسلام والمسلکین جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان نیز، آسیب شناسی فضای جامعه در عرصه های خانواده، اجتماع، مدرسه و دانشگاه را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری چند آسیب اجتماعی را به ‌عنوان آسیب‌های اولویت‌دار مطرح کرده‌اند که از جمله آن می توان اعتیاد، حاشیه‌نشینی، نقاط بحرانی شهر، فساد اخلاقی و طلاق را نام برد لذا وظیفه ما مدیران و کارشناسان است که در راه برطرف کردن این آسیب ها در مناطق مختلف گام برداریم و کوتاهی کردن در این مورد قابل جبران نیست.

وی هماهنگی و همفکری متولیان امور فرهنگی جامعه را درخصوص مقابله با آسیب های اجتماعی ضروری دانست و ادامه داد: هر چه در عرصه دینی و فرهنگی سرمایه گذاری صورت گیرد کم است، زیرا ما با حجم وسیعی از تبلیغات دشمن علیه دین و ارزش های الهی جامعه اسلامی رو به‌ رو هستیم و ضرورت دارد از همه ظرفیت های موجود به منظور تبلیغ و گسترش معارف الهی بهره گرفته شود.

این کارشناس دینی، با اظهار اینکه دشمن می داند اگر هویت دینی جوان ایرانی را کمرنگ کند به راحتی می تواند بر فکر و ذهن او تسلط یابد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل امروز همه هجمه ها و آثار مخرب فرهنگی به سمت نسل جوان روانه می شود و این نیازمند هوشیاری جوانان دیندار و مسئولان فرهنگی کشورمان است.

انتهای پیام

نظر شما