شناسهٔ خبر: 27538774 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در نشست شورای سیاستگذاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال صورت گرفت

اعلام برنامه کمیته های دوازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال

کمیته های چندگانه دوازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال برنامه های اولیه خود برای حضور در این نمایشگاه را اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شبستان نشست شورای سیاستگذاری دوازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال در باغ زیبای وزارت ارشاد برگزار شد و کمیته های برگزاری این نمایشگاه برنامه های خود را اعلام کردند.


طاهری دبیر کمیته پایگاه های اینترنتی نمایشگاه رسانه های دیجیتال در این نشست با اشاره به این که سال گذشته حضور تجارت الکترونیک در نمایشگاه رسانه های دیجیتال کمرنگ بود،  گفت: امسال با حضور الفت نسب از بخش خصوصی این بخش فعال تر می شود.


قناعت پیشه دبیرکمیته محتوای دیجیتال نمایشگاه نیز در این نشست گفت: بخش ما در واقع مرتبط با محتوای دیجیتال است بنابراین حضور فعالان این حوزه را تسهیل می کنیم و می کوشیم سهم ایران را از تولید محتوای دیجیتال افزایش دهیم تا بتوانیم در زمینه فرهنگ به جریان سازی دست یابیم وی کنسرسیوم محتوی ملی، شبکه نمایش خانگی، خانه ناشران دیجیتال انقلاب اسلامی را از جمله بازیگران این بخش معرفی کرد.


در ادامه شیرکوند دبیر بخش شبکه های اجتماعی گفت: بسیاری از مردم ما با شبکه های اجتماعی داخلی اشنا نیستند به همین خاطر تلاش ما موقوف بر شناساندن پیام رسان های داخلی به مردم خواهد بود. از سوی دیگر کانال های پرمخاطب این پیام رسان ها در نمایشگاه حضور فعال خواهند داشت.


همچنین پرویز کرمی رئیس پاویون ایران ساخت در این نشست با اشاره به برگزاری جشنواره ایران ساخت گفت: جشنواره ایران ساخت دو سال قبل برای جریان سازی و تولید محتوای دانش بنیان و محصولات های تک ایرانی در دو بخش علمی و فرهنگی برگزار شد. امسال در نمایشگاه رسانه های دیجیتال نیز با برپایی یک پاویون تحقق شعار سال را دنبال می کنیم.


کمیته دانش دیجیتال بخش دیگری بود که شفیعی دبیر آن گفت: امسال علاوه بر برپایی کارگاه، از شرکت ها و موسسات فعال در زمینه اموزش دیجیتال و سواد رسانه ای برای حضور در نمایشگاه دعوت کرده ایم.


همایون امیرزاده مدیرکل روابط عمومی وزارت ارشاد و رئیس کمیته روابط عمومی نمایشگاه رسانه های دیجیتال درباره فعالیت بخش تحت امر خود گفت: می خواهیم در قالب فعالیت روابط عمومی نمایشگاه رسانه های دیجیتال، پیام فرهنگ مصرف از کالای فناوری به خصوص کالاهای داخلی را به جامعه القا کنیم. وقتی گفته می شود تا سه سال آینده ۸هزار شغل سنتی از بین خواهد رفت، اهمیت حوزه دیجیتال چند برابر می شود.  از سوی دیگر ریسک پایین سرمایه گذاری در حوزه رسانه های دیجیتال، اهمیت این حوزه را دوچندان می کند.


آزاد دبیر کمیته بازی و هنر دیجیتال سخنران بعدی نشست بود. وی گفت: بازی های رایانه ای از جذاب ترین بخش های حوزه دیجیتال است. امسال ما به دنبال ایجاد ارتباط میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و معرفی بازی های مفید خواهیم بود. آموزش در زمینه رده بندی سنی و بازارسازی از دیگر اهداف بنیاد ملی بازی های رایانه ای در نمایشگاه رسانه های دیجیتال خواهد بود.


همچنین سلجوقی رئیس بخش کودک نمایشگاه در این نشست با اشاره به این که هر دلار سرمایه گذاری در حوزه کودکان ۱۵ دلار بازگشت خواهد داشت ، گفت: مناسب ترین سن برای تاثیر بر ذهن انسان، از تولد تا ۷سالگی است؛ بنابراین بخش کودک نمایشگاه توجه ویژه می طلبد


مسئول پاویون ویژه ناشران دیجیتال انقلاب اسلامی دیگر سخنران نشست سیاستگذاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال بود. وی گفت: بیشتر تولیدکنندگان ما در قم در حوزه دین فعال هستند و شاید بتوان گفت ۸۰ درصد محوای دینی دیجیتال کشور در این شهر تولید می شود. امیدواریم فعالان حوزه مجازی استان قم با حضور در نمایشگاه بتوانند جایگاه خود را در فصای مجازی کشور بازیابند.

 

نظر شما