شناسهٔ خبر: 27538193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رییس حوزه هنری اصفهان:

اخبار نباید به سمت سیاه‌نمایی برود / به مردم امید تزریق کنید

رییس حوزه هنری اصفهان گفت: با توجه به اینکه شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور شکننده است و مردم تحت فشار قرار دارند، اخبار باید به گونه ای منتشر شود که به سمت سیاه نمایی نرود و امید را تزریق کند چرا که بیم فروریختن جوامع شکننده با تلنگرهای نابجا وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، مهدی احمدی فر در نشستی با اصحاب رسانه که دیروز در عمارت سعدی برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگار، پژوهشگری است که با اتکا بر استعداد شخصی، پس از کسب مهارت های تخصصی با داشتن تعهد اجتماعی اقدام به کسب اخبار، آماده سازی و انتشار آن ها می کند و طبق تعریف یونسکو، در رساندن اخبار درست و دقیق پژوهش و اندیشه دارد.

وی با بیان اینکه سرانه مطالعه در کشور ایران پایین است از خبرنگاران خواست با معرفی کتاب های منتشر شده در ترغیب مردم به کتابخوانی بکوشند. وی سپس از انتشار کتاب "دی هشت"  توسط حوزه هنری خبر داد و گفت: این کتاب حاصل دو سال و نیم تلاش دست اندرکاران حوزه هنری است تا برای نخستین بار خاطرات محمدرضا رمضانیان، یکی از رزمندگان دفاع مقدس را در قالب کتاب تدوین کنند.

رییس حوزه هنری  استان اصفهان در خصوص حاشیه هایی که پیرامون برگزاری کارگاه ۳۳ چشمه مطرح شده بود خاطر نشان کرد: با توجه به این که پیش از برگزاری این کارگاه به تمام هنرمندان اطلاع داده شده بود که حق استفاده از آثار برگزیده به حوزه هنری تعلق دارد انتظار می رفت که خبرنگاران با تکیه بر همین اصل به جوسازی ها توجه نکرده و حوزه را مجبور به عودت آثار و پس گرفتن جوایز از برگزیدگان نکنند.

احمدی‌فر افزود: به بهانه حضور خبرنگاران، پرچم تازه تعویض شده حرم اباعبدالله که هر ساله به همت اصفهانی ها در دسترس بیماران، هیئتی ها و مراکز خاص قرار می گیرد امروز در اختیار ما قرار گرفته تا خبرنگاران از آن تبرک بجویند.

وی با اشاره به اینکه تشریک مساعی بین تمام مسئولان فرهنگی شهر در موضوع جشنواره فیلم کودک و نوجوان وجود دارد گفت: حوزه هنری اصفهان سینماهای خود را در اختیار برگزارکنندگان قرار داده و در بحث انتخاب داوران کودک و... همه توان خود را در میان گذاشته است‌.

رییس حوزه هنری اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور شکننده است و مردم تحت فشار قرار دارند، اخبار باید به گونه ای منتشر شود که به سمت سیاه نمایی نرود و امید را تزریق کند چرا که بیم فروریختن جوامع شکننده با تلنگرهای نابجا وجود دارد.

 

 

 

 

نظر شما