شناسهٔ خبر: 27537089 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

گزارش میدانی از بازار ارز

بی‌توجهی معامله‌گران ارزی به حذف دلار از سامانه سنا/تب فروش فعلا حاکم است

متوسط قیمت دلار که به همراه چند ارز دیگر در سامانه نظام ارزی (سنا) به طور روزانه اعلام می‌شد، دیروز در این سامانه حذف شد. اما بازار ارز چه واکنشی نسبت به این اتفاق داشته است؟

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار تجارت‌نیوز، بازار ارز دوشنبه نسبتا شلوغی را پشت سر گذاشت. صرافی‌ها همچنان تابلوهای خود را روشن نگه می‌دارند و نرخ‌ها رسما روی تابلوها نصب شده است. میزان مراجعه به صرافی‌ها نسبت به گذشته بیشتر شده و صف‌هایی در پشت درهای صرافی‌ها به چشم می‌خورد. با این حال بازار معامله‌گران نیز همچنان داغ است و آنها هم مشتریانی دارند.

 

نرخ دلار در حالی از سامانه سنا حذف شد که صراف‌ها نسبت به این رویداد بی‌توجه به نظر می‌رسند و یکی از صراف‌ها می‌گوید:« نرخ دلار توافقی است و سامانه سنا این نرخ را ثبت می‌کرد و حالا هم با حذف شدنش تغییری به وجود نمی‌آورد.»

 

معامله‌گر دیگری هم که حذف شدن قیمت دلار در سامانه سنا به گوش‌اش خورده نسبت به آن بی‌اهمیت است و می‌گوید:« بازار کنترل کننده قیمت‌ها است و عملا ثبت نرخ دلار در سامانه برای اطلاع‌رسانی از آخرین نرخ‌هاست و حالا با حذف شدن آن تاثیری روی افزایش یا کاهش نرخ ندارد.»

معامله‌گر دیگری پیش‌بینی خود درباره قیمت آینده دلار را این گونه می‌گوید: « قیمت دلار بالاتر از ۱۰ تومان می‌رود به این خاطر که اگر خرید دلار زیاد باشه قیمت بالا میره و اگه فروش زیاد باشه قیمت پایین میاد و الآن هم که خرید دلار زیاده. من که میگم دلار تا ۱۲هزار تومن هم میرسه به زودی.» با این حال به گفته معامله‌گران در روزهای اخیر مشتریان فروش دلار بیشتر از خرید دلار است.

قیمت دلار امروز تا پیش از ساعت ۱۳ در صرافی‌ها برای خرید ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان و برای فروش ۱۰ هزار و ۴۵۰ تومان رقم خورد و قیمت دلال‌ها با نرخ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان اختلاف اندکی در فروش با صرافی‌ها دارد.

 

نظر شما