شناسهٔ خبر: 27536972 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت معاونت پرستاری وزارت بهداشت خبر داد:

راه اندازی سامانه ثبت ملی اطلاعات پرستاران و گروه های وابسته

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت معاونت پرستاری وزارت بهداشت با تاکید بر ضرورت جمع آوری اطلاعات ضروری فارغ التحصیلان رشته های پرستاری و وابسته مانند اتاق عمل، هوشبری و فوریت های پزشکی، از راه اندازی سامانه ثبت ملی اطلاعات پرستاران و گروه های وابسته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از  وبدا، احمد نجاتیان در نشست سراسری شوراهای هماهنگی پرستاری کشور، با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر آمار دقیقی از پرستاران شاغل و کمبود نیروی پرستاری مورد نیاز در کشور وجود ندارد و این سامانه علاوه بر ثبت دقیق اطلاعات پرستاران و گروه های وابسته، منبع بسیار خوبی برای برنامه ریزی ها و سیاستگذاری های آینده حوزه سلامت است.

 

وی تصریح کرد: سامانه ثبت ملی اطلاعات پرستاران و گروه های وابسته تا مهرماه به صورت آزمایشی در چند دانشگاه علوم پزشکی اجرا می شود و از مهر تا بهمن ماه امسال، تمامی پرستاران در این سامانه ثبت نام می کنند.

 

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت معاونت پرستاری وزارت بهداشت افزود: در این سامانه، اطلاعات جمعیت شناختی، مدرک تحصیلی، وضعیت اشتغال و بازنشستگی و سوابق بیمه و خدمت پرستاران به صورت خوداظهاری اخذ و سپس با سامانه های مختلف از جمله سامانه اطلاعات دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان نظام پرستاری، راستی آزمایی می شود.

 

نجاتیان در پایان یادآور شد: پرستاران پس از ثبت نام در سامانه ثبت ملی اطلاعات پرستاران و گروه های وابسته، کد رهگیری دریافت می کنند و این سامانه، مبنای صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران خواهد بود.

نظر شما