شناسهٔ خبر: 27536281 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کرملین در حال برنامه ریزی برای دیدار پوتین و اون است

مسکو - ایرنا - دستیار امور بین الملل رئیس جمهوری روسیه با رد دیدار احتمالی ولادیمیر پوتین با رهبر کره شمالی در حاشیه همایش اقتصادی شرق روسیه اعلام کرد که کرملین در حال بررسی گزینه های دیگری برای برگزاری این دیدار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رسانه های روسی، «یوری اوشاکوف» افزود: روسیه انتظار ندارد رئیس جمهوری کره جنوبی و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در همایش اقتصادی شرق شرکت کنند بنابراین بنظر نمی رسد رئیس جمهوری روسیه و رهبر کره شمالی دیداری در این همایش داشته باشند.
به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین چندی پیش در پیامی به رهبر کره شمالی به مناسبت هفتاد و سومین سالروز آزادی کره از اشغال ژاپن، خواستار دیدار دوجانبه با وی شده بود.
پیش از آن نیز سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سفر به پیونگ یانگ از رهبر کره شمالی برای سفر به روسیه دعوت کرده بود.
روسیه با کره شمالی روابط دیپلماتیک نزدیکی دارد و دو کشور همسایه در برخی عرصه ها با یکدیگر همکاری می کنند.
کره شمالی مدتی است که مذاکرات دوجانبه ای را با آمریکا آغاز کرده است و روسیه اعلام کرده که در این مذاکرات دخالتی نمی کند اما در عین حال خواستار پایان یافتن تحریم های آمریکا علیه کره شمالی است.
خبرگزاری ریانووستی پیشتر به نقل از منابع دیپلماتیک روس مدعی شده بود که رئیس جمهوری روسیه و رهبر کره شمالی قرار است در شهر ولادی وستوک در حاشیه همایش اقتصادی شرق که روزهای 11 تا 13 ماه سپتامبر (20 تا 22 شهریور ماه آینده) برگزار می شود، با هم دیدار کنند.
** نشست نورماندی در فرانسه برگزار می شود
دستیار پوتین در ادامه با اشاره به نشست اخیر رهبران روسیه و آلمان به خبرنگاران گفت که دو طرف توافق کردند تا نشست بعدی گروه چهار نورماندی در پاریس برگزار شود هرچند که در خصوص زمان برگزاری آن هنوز توافقی صورت نگرفته است.
روسیه، آلمان، فرانسه و اوکراین اعضای گروه چهار نورماندی هستند و برای حل مسائل شرق اوکراین تشکیل جلسه می دهند.
آلمان و فرانسه هرچند در چارچوب گروه نورماندی با روسیه همکاری دارند اما از تحریم های غرب علیه روسیه به بهانه دخالت در امور اوکراین حمایت می کنند.
برلین و پاریس بارها اعلام کرده اند تا زمانی که روسیه رفتار خود را در مساله اوکراین تغییر ندهد به تحریم این کشور ادامه خواهند داد.
اروپام ** 1346 **1485

نظر شما