شناسهٔ خبر: 27536140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

108 پایگاه جمع آوری نذورات در روز عید قربان مستقر می شوند

به گزارش ایرنا مرتضی موصلی روز دوشنبه در نشست با رسانه های استان درخصوص تمهیدات کمیته امداد خوزستان برای روز عید سعید قربان اظهار داشت: در سال جاری برای فراهم

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا مرتضی موصلی روز دوشنبه در نشست با رسانه های استان درخصوص تمهیدات کمیته امداد خوزستان برای روز عید سعید قربان اظهار داشت: در سال جاری برای فراهم کردن شرایط مناسب دریافت نذورات مردمی در روز عید سعید قربان 108 پایگاه ثابت و سیار با همکاری دامپزشکی، شهرداری و کمیته امداد در سطح شهرهای استان مستقر می شوند و از صبح تا بعد از ظهر نذورات مردمی را جمع آوری می کنند.
وی افزود: مردم سخاوتمند استان سال گذشته در روز عید سعید قربان مشارکت گسترده ای برای این سنت حسنه داشتند که جای تقدیر دارد و امید است در سال جاری نیز بتوانیم از طریق جمع آوری نذورات مردمی نیازهای اساسی تعدادی از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد را برطرف کنیم.
مدیرکل کمیته امداد خوزستان ادامه داد: سال گذشته در روز عید سعید قربان 17میلیارد ریال نذورات از مردم شریف استان جمع آوری شد و در سال جاری با توجه به ارتباطات گسترده با مراکز نیکوکاری، مساجد، شهرداری ها و دهیاری ها انتظار می رود شاهد افزایش 25 درصدی این نذورات باشیم.
وی تصریح کرد: در سال جاری در این روز تعامل خوبی با دامپزشکی استان صورت گرفته و کنترل دقیقی بر دریافت و توزیع نذورات مردمی به نیازمندان در دستور کار قرار گرفته است.
موصلی ادامه داد: همچنین در روز عید قربان هفت جایگاه موقت نیز برای خرید دام در سطح استان پیش بینی شده است که مردم می توانند با مراجعه به این جایگاه ها نذورات خود را با قیمت های مصوب تهیه کنند.
وی اظهار داشت: مردم سخاوتمند استان همچنین با واریز وجوه نقدی خود به شماره حساب 4444 بانکی ملی به نام کمیته امداد امام خمینی(ره) و نیز شماره گیری #061*1*8877* کمک های خود را به نیازمندان ارسال کنند.
مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: علاوه بر آن مردم شریف استان در روز عید قربان می توانند کمک های نقدی خود را با مراجعه به دفاتر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ها، تحویل دهند.
وی بیان کرد: اولویت کمیته امداد استان برای تقسیم نذورات مردمی ، با خانواده های دارای بیماران صعب العلاج و مناطق با ضریب محرومیت بالا است.
موصلی افزود: درحال حاضر 110 خانوار با جمعیتی بالغ بر 231 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان بوده که 40 درصد این خانوارها در مناطق با ضریب محرومیت بالا ساکن هستند.
وی بیان کرد: همچنین 60 درصد از جامعه هدف کمیته امداد استان را سرپرستان خانوار تشکیل می دهند که برای کمک رسانی در اولویت قرار دارند.
مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: درسال گذشته در روز عید سعید قربان از 17 میلیارد ریال نذورات جمع آوری شده، 6 میلیارد و 950 میلیون ریال از طریق 43 مرکز نیکوکاری مستقر درمساجد استان جمع آوری شد.
عید قربان -روز دهم ماه ذی‌الحجه- از گرامی‌ترین عیدهای مسلمانان است و به یاد ابراهیم و فرزندش، اسماعیل، توسط بسیاری از مسلمانان جشن گرفته می‌شود.
عید قربان که از جمله تعطیلات رسمی مسلمانان است که از یک تا چهار روز جشن گرفته می‌شود و در طی آن مردم با پوشیدن بهترین پوشاک خود، پس از انجام عبادات، به دید و بازدید و جشن و سرور می‌پردازند.
7152/6002
انتهای پیام

نظر شما