شناسهٔ خبر: 27533949 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

250 هنرمند دف نواز برتر کشور در سنندج با هم رقابت می کنند

به گزارش خبرنگار ایرنا، امین مرادی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: این جشنواره در سه بخش گروه نوازی، تک نوازی و مولودی خوانی و با حضور 250 نفر از دف

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، امین مرادی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: این جشنواره در سه بخش گروه نوازی، تک نوازی و مولودی خوانی و با حضور 250 نفر از دف نوازان برتر کشور در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می شود.
وی افزود: بیش از 700 هنرمند دف‌ نواز زن و مرد از 30 استان کشور متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره بودند که 250 هنرمند به بخش نهایی راه یافتند تا طی سه روز با هم رقابت کنند.
دبیر هشتمین جشنواره دف نوازی، دف نوای رحمت تاکید کرد: بیشترین گروه ها و نفرات شرکت کننده در این دوره از جشنواره مربوط به هنرمندان استان های کردستان و اصفهان است.
وی به بخش‌های جانبی این جشنواره نیز اشاره کرد و یادآور شد: در هر دوره از جشنواره بخشی به تقدیر از پیشکسوتان این عرصه اختصاص داشته که امسال قرار است از استاد «صدیق تعریف» از بزرگان موسیقی استان و کشور تجلیل شود.
مرادی اضافه کرد: همچنین در زمان برگزاری جشنواره هر شب در یکی از اماکن تاریخی سنندج با حضور گروه هایی از استان های مختلف برگزاری یک برنامه ویژه برای علاقه مندان موسیقی در نظر گرفته ایم.
وی با بیان اینکه جشنواره امسال با شعار هنر، همگرایی و مهربانی برگزار می شود، گفت: برگزاری این جشنواره برندی برای استان در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است و برگزاری چنین برنامه هایی در استان مرزی نشان دهنده امنیت بالای آن است.
رئیس حوزه هنری کردستان همچنین با اشاره به اینکه این جشنواره قرار بود امسال همانند سال گذشته به صورت بین المللی و با حضور گروه های خارجی برگزار شود، بدلیل نوسانات قیمت ارز، حضور این گروه ها امکان پذیر نبود.
7348/9102
انتهای پیام

نظر شما