شناسهٔ خبر: 27533747 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

صالحی‌عمران:

۱۳۰۰ نیروی حق التدریس در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای جذب رسمی می‌شوند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: ۲۲۸ رشته کارشناسی ناپیوسته به رشته‌های این دانشگاه افزوده می‌شود و همچنین ۱۳۰۰ نیروی حق التدریس این دانشگاه به صورت رسمی جذب خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، ابراهیم صالحی‌عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه ۲۲۰ هزار دانشجو در ۱۶۰ رشته تخصصی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در حال تحصیل هستند، افزود: این دانشجویان در ۱۷۳ دانشکده به صورت تکنسین و حرفه‌ای دروس فنی را فرا می‌گیرند.

وی ادامه داد: هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تربیت نیروی تکنسین بوده و تربیت نیروی تکنسین در بین نیرو‌های مهارتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و تکنسین و کارگر ماهر در بحث تولید بسیار مؤثر هستند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از دریافت مجوز افزایش رشته برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: ۲۲۸ رشته کارشناسی ناپیوسته به رشته‌های این دانشگاه افزوده می‌شود.

وی با اشاره به جذب ۱۵۰ نفر هیات علمی جدید در این دانشگاه، افزود: همچنین ۱۳۰۰ نیروی حق التدریس این دانشگاه به صورت رسمی جذب خواهند شد.

صالحی عمران با بیان اینکه به‌روزرسانی رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دستور کار است، ادامه داد: در حال حاضر به‌روزرسانی رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار دارد و در این زمینه هیچ‌گونه عجله‌ای نداریم و سعی می‌شود این اقدام بر اساس آمایش سرزمین انجام شود.

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک دستگاه ماموریت‌گرا بوده و فعالیت این دانشگاه رابطه تنگاتنگی با مقوله اقتصاد در کشور دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه هدف این دانشگاه تربیت نیروی کارآفرین و خود اشتغال است، گفت: ۱۰۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار می‌شوند.

صالحی عمران با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای دولت کادر تربیت نمی‌کند، افزود: در حال حاضر و در شرایط بحرانی اقتصادی و وجود تحریم‌های متعدد، تکیه بر توانمندی‌های داخلی در عرصه‌های اقتصادی می‌تواند در بهبود شرایط بسیار کمک کند.

وی ادامه داد: آموزش‌های فنی می‌تواند به تربیت نیرو‌های متخصص کمک کند و نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای در تربیت نیروی فنی با توجه به ارتباط با بدنه کار بسیار مؤثر است.

نظر شما