شناسهٔ خبر: 27533740 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوادارانی که هنوز رفتن رونالدو را باور نکرده‌اند

تهران - ایرنا - سفیدپوشان مادرید دوران پس از «کریستیانو رونالدو» را درست مثل دوران پیش از ورود او، یعنی با سانتیاگو برنابئویی نیمه خالی آغاز کردند، به طوری که بازی شب گذشته طی 10 سال اخیر با کمترین جمعیت مورد استقبال قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری گل روز دوشنبه نوشت: اگرچه تیم تحت هدایت «یولن لوپتگی» فصل 2018 – 2019 لالیگا را با گل های «دنی کارواخال» و «گرت بیل» با پیروزی آغاز کرد اما ورشگاه خانگی خالی از تماشاگر به اندازه غیبت جادوگر سابق این تیم، مشهود و در عین حال آزار دهنده بود.
در واقع تنها 48 هزار 500 نفر از نخستین بازی فصل جدید رئال استقبال کردند، بازی که انتظار می رفت با حضور یک دوجین نام بزرگ جای سوزن انداختن در ورزشگاه نباشد.
آخرین باری که رئالی ها در مقابل چشمان چنین جمعیت اندکی بازی کردند آخرین بازی فصل 2008 – 2009 پس از 5 شکست زنجیر وار که البته با باخت 6 – 2 در الکلاسیکو و در برابر شاگردان پپ گواردیولا که «تیری هانری» و «لیونل مسی» جوان را در کنار هم در اختیار داشتند، شروع شده بود.
بعد از این شکست، سفیدپوشان به رتبه دوم جدول رده بندی لالیگا سقوط کردند و این اتفاق موجب شد تا هیات مدیره این تیم تصمیم بگیرد تا با مهاجم پرتغالی و خاص شیاطین سرخ قراردادی به امضا رسانده و ریسک شکستن رکورد بازار نقل و انتقالات را به جان بخرند. رونالدو در سال 2009 به مادرید کوچ کرد و در مدت 9 سال حضورش در جمع کهکشانی ها 4 عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و تنها 2 قهرمانی لالیگا را فتح کرد.
و حالا با رفتن رونالدو به تورین، ورزشگاهی که سایه سنگین فقدان برنده 4 بار توپ طلای جهان را روی سر خود احساس می کند و هنوز با نبودن او کنار نیامده است، نتوانست در نخستین بازی فصل ظرفیت خود را حتی به اندازه نصف پر کند.
هیچ جایگزینی در حد رونالدو به سانتیاگو برنابئو وارد نشد، در واقع هیچ کس نمی تواند رکورد 450 گل در 438 بازی را در خط حمله کهکشانی ها بشکند و لوپتگی مجبور است برای موفقیت به چهره های آشنای تیمش یعنی «مارکو آسنسیو»، «کریم بنزما» و «گرت بیل» تکیه کند.
بیل که فصل گذشته در 26 بازی لالیگا برای تیمش به میدان رفت و فصل پیش از آن هم تنها در 19 بازی حضور داشت، نخستین بازی فصل جاری را به مانند دو فصل پیشین با یک گل آغاز کرد و با توجه به غیبت رونالدو مسوولیت سنگین گلزنی برای کهکشانی ها را بیش از پیش روی دوش خود احساس خواهد کرد.
با این حال، نبود رونالدو تنها دلیل صندلی های خالی سانتیاگو برنابئو نبود و زمان دیرهنگام برگزاری بازی مانع از این شد تا بسیاری از هواداران جوان خود را به ورزشگاه برسانند و شاید دلیل پر اهمیت دیگر عدم حضور چهره های جدیدِ سرشناس در زمین بازی بود.
هواداران که در انتظار حضور هر چند کوتاه «تیبو کورتوآ» دروازه بان سابق چلسی درون قفس توری تیمشان بودند، دست کم می بایست یک هفته دیگر تا پرده برداری از برنده دستکش طلای جام جهانی 2018 صبر کنند، این در حالیست که پسربچه مستعد و 45 میلیون یورویی آن ها یعنی «وینیسیوس جونیور» هم روی نیمکت جا خشک کرده بود.
با این وجود، اگرچه سفیدپوشان نتوانستند جمعیت مورد انتظارشان را به ورزشگاه بکشانند اما 3امتیاز حیاتی و اولیه ای را که برای آغاز کورس قهرمانی نیاز داشتند، به دست آوردند.
هواداران هنوز رفتن رونالدو را باور نکرده اند اما پیروزی های بیشتر به معنای آشتی دوباره آن ها با سانتیاگو برنابئو محبوب خواهد بود.
ورزشی**3991**1597

نظر شما