شناسهٔ خبر: 27533479 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تلاش برای تعویق انتخابات پارلمانی اقلیم جدی تر شد

اربیل – ایرنا - علیرغم تاکیدات دوباره احزاب برای برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق اما تلاشها در پارلمان اقلیم برای تعویق آن وارد مرحله جدی تر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «بیگرد طالبانی» دبیراول پارلمان اقلیم کردستان عراق تایید کرد فراکسیونهای پارلمانی در پارلمان اقلیم کردستان عراق رایزنی های اولیه خود را برای تعویق انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق آغاز کرده اند.
وی با اعلام این مطلب به رسانه های کردی در اقلیم کردستان عراق گفت: وحدت نظری میان فراکسیونهای پارلمان اقلیم کردستان عراق در خصوص برگزاری همزمان انتخابات پارلمانی و شوراهای استانی اقلیم وجود دارد تا در کاهش هزینه ها به دولت اقلیم کمک شود.
وی افزود: ضمن اینکه برخی فراکسیونها خواهان اصلاح دقیق تر اسامی رای دهندگان (و حذف نام های خیالی)هستند.
به گفته این عضو پارلمان اقلیم کردستان عراق بزودی لایحه ای در این خصوص آماده و در پارلمان اقلیم برای تصویب به رای گیری گذاشته خواهد شد.
در همین راستا «رابون معروف» یکی از اعضای فعال جنبش نسل نو در اقلیم کردستان عراق در گفتگو با رسانه رسمی این جریان سیاسی تاکید کرد که همه احزاب اقلیم کردستان عراق بجز جنبش نسل نو خواهان تعویق انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان هستند.
وی با اشاره به مخالفت حزب دموکرات کردستان عراق با تعویق انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: حزب دموکرات به رهبری بارزانی با اصرار بر برگزاری انتخابات درصدد اخذ امتیازات ویژه از احزاب کرد عراقی است.
این مقام کرد سیاسی اضافه کرد: حزب دموکرات کردستان عراق قصد دارد احزاب کرد عراقی را در مقابل تعویق انتخابات تحت سیطره خود قرار داده و از آنها در بغداد برای بهره برداریهای کلان سیاسی استفاده کند.
رابون معروف که برای دوره جدید پارلمان عراق نیز انتخاب شده است تاکید کرد حزب دموکرات قصد دارد میوه این مخالفت را در بغداد بچیند.
گفتنی است احزاب اپوزیسیون دولت اقلیم کردستان عراق که هرگونه همکاری را با احزاب حاکم بخصوص حزب دموکرات کردستان عراق رد می کردند اخیرا اعلام کردند که حاضر به مذاکره با حاکمیت سیاسی در اقلیم کردستان عراق هستند به شرطی که اصلاحات سیاسی و اقتصادی در اقلیم آغاز شود .
پیش بینی می شود این مذاکرات بزودی بین جریانهای اپوزیسیون و دولت اقلیم کردستان عراق آغاز گردد.
براساس اعلام رسمی کمیسیون عالی انتخابات در اقلیم کردستان عراق انتخابات پارلمانی اقلیم در سی ام سپتامبر برابر با هشتم مهرماه سال جاری در اقلیم کردستان عراق برگزار خواهد شد.
خاورم**351**4**

نظر شما