شناسهٔ خبر: 27533446 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کارگران گروه ملی خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند

به گزارش ایرنا به دلیل بسته شدن مسیر تجمع توسط معترضان، ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی اهواز به منظور حفظ امنیت و جلوگیری از بروز حادثه در محل حاضر شدند

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا به دلیل بسته شدن مسیر تجمع توسط معترضان، ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی اهواز به منظور حفظ امنیت و جلوگیری از بروز حادثه در محل حاضر شدند و خودروهایی که در این مسیر تردد داشتند را راهنمایی می کردند.
یکی از کارکنان این شرکت که خواست نام وی در خبر ذکر نشود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: حقوق چهار ماه کارگران این شرکت (ازفروردین تا تیر امسال) پرداخت نشده است و خواستار پرداخت حقوق و مزایای خود هستیم.
وی تعداد کارکنان این شرکت را چهارهزار نفر بیان کرد و افزود: این شرکت هیچگونه فعالیت و تولید ندارد و کارگران بیکار هستند و قول هایی داده شده که تا پایان امسال شرکت فولاد خوزستان شمش مورد نیاز این شرکت را برای تولید تامین کند.
بر اساس این گزارش در تاریخ 23 مرداد جاری ' همایون یوسفی' نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در نشست خبری در خصوص پرداخت نشدن حقوق کارگران گروه ملی فولاد ایران بیان کرد: وزیر اقتصاد با پرداخت معوقات کارگران گروه ملی موافقت کرده و مبلغ 340 میلیارد ریال را برای پرداخت حقوق و معوقات آنان در نظر گرفته است که برای پرداخت این مبلغ نیاز به تایید و تصویب پرداخت این مبلغ از سوی بانک ملی کشور هستیم.
شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران سال 88 در راستای خصوصی سازی و اجرای اصل 44 قانون اساسی به یکی از شرکت های زیرمجموعه امیر منصور آریا واگذار شد ولی در ادامه با کشف اختلاس 30 هزار میلیارد ریالی و ارتباط آن با 2 بانک بزرگ کشور، در سال 1390 مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفته و اسفند 95 به بانک ملی واگذار شد.
بلاتکلیفی ابن شرکت موجب زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی شده و باعث شده این شرکت که زمانی در صنعت فولاد کشور پیشرو بوده، اکنون تنها با پنج درصد ظرفیت خود کار کند.
گروه ملی صنعتی فولاد در سه سال اخیر به بدترین روزهای خود از زمان واگذاری این شرکت به بخش خصوصی رسید که باعث کاهش خطوط تولید، تعدیل نیرو و نیز پرداخت نامنظم حقوق و بیمه کارکنان شرکت شد.
7158/ 6037
انتهای پیام

نظر شما