شناسهٔ خبر: 27533364 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

ملکشاهی: ارتباط مخلان اقتصادی با بدنه مسئولان بدون هیچ ملاحضه‌ای افشا شود/رییس جمهور تیم اقتصادی دولت را تغییر دهد

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: شعور سیاسی مردم افزایش یافته است. مردم می پرسند چرا دلالان، مفسدان اقتصادی و قاچاقچیان کالا همیشه چند قدم جلوتر از دولت حرکت می‌کنند؟ پیش بینی این مفسدان با چه واسطه‌ای انجام می‌شود؟ چند بار نمایندگان مجلس باید فریاد بزنند که ارتباط مخلان اقتصادی با بدنه مسئولان بدون هیچ ملاحضه‌ای افشا شود؟

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز، محمدرضا ملکشاهی، عضو کمیسیون عمران مجلس در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باورم نیست که عمدی در کار نباشد. محال است عده ای خیانت نکرده باشند. در صورتی که می شنویم تعداد زیادی از دستگیر شدگان در بخش خودرو و ارز از مقامات و مسئولان این دو حوزه بوده اند، باورمان تقویت می شود. نمی دانم طراحان این مشکلات چه کسانی هستند ولی هر که هست، نقشه آنها با منافقین و ترامپ یکی است.

ملکشاهی ادامه داد: مگر می شود کشوری که در سخت ترین شرایط تحریمی و جنگ و هزار یک مشکل دیگر، آن همه شگفت آفرین باشد ولی حالا به خاطر تحریم ها در این شرایط سخت قرار گیرد؟ گرانی ‌های اخیر بازار قبل از اینکه واقعی باشد کاملاً ساختگی است. احتکار قوت لایموت مردم و کالاهای مورد نیاز جامعه و همچنین افزایش قیمت‌ها که روند واقعی ندارند، بیشتر شبیه به یک توطئه است.

ملکشاهی ضمن خدا قوت گفتن به نیروهای امنیتی و اطلاعاتی که در مبارزه با احتکار اقدام موثر انجام می‌دهند گفت: از قوه قضائیه انتظار می رود که با قاطعیت بیشتر دست خائنین به ملت را از اقتصاد ملی قطع کنند.

وی در خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: چرا وقتی مردم یک مطالبه عمومی و به حقی دارند، آنقدر پاسخ به مطالبه را به تأخیر می‌اندازیم تا آرام آرام به نارضایتی تبدیل شود؟ چرا قانون برنامه ششم در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان را عملی نمی سازیم؟ مجلس دو سال است که پی در پی در قانون بودجه الزام می‌کند و ردیف مبالغ را مشخص می کند ولی دولت اجرا نمی کند.

ملکشاهی در پایان گفت: باور نمی شود که با وجود دستگاه های اطلاعاتی، این مسائل به سمع و نظر شما نرسیده باشد. لازم است با این مفاسد مبارزه شود. در عین حال از رئیس جمهور خواستارم تا تقاضای نمایندگان محترم مجلس  در خصوص ترمیم و تغییر تیم اقتصادی دولت که عامل به وجود آورنده ی بخشی از مشکلات امروز جامعه است مقبول واقع شود.

نظر شما