شناسهٔ خبر: 27533303 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت‌الله دستغیب مطرح کرد؛

مسأله حقوق بشر منحصر به ایران نیست/ تلاش دنیای باطل برای انحراف در واژه‌ها

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) گفت: مسأله حقوق بشر منحصر به ایران نیست بلکه در جهان مورد توجه است و کسانی که خودشان به حقوق بشر تجاوز می‌کنند خود را مدافع حقوق بشر نیز معرفی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، آيت الله سید علی اصغر دستغیب در سومین نشست تخصصی «حقوق بشر آمریکایی از منظر رهبر معظم انقلاب» که در حرم مطهر احمد بن موسی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: 2جریان در طول تاریخ در تقابل با یکدیگر هستند و آحاد انسان‌ها یا در مسیر حق یا باطل حرکت می‌کنند، گرچه هر انسانی به لحاظ فطری حُسن حق و قُبح باطل را درک می‌کند.

وی با بیان اینکه گروه باطل ابزاری استخدام می‌کنند که موثرترین آن التباس حق و باطل است، لذا باید متوجه بود که در عصر ما نیز همین وضعیت موجود است، تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های حق رعایت همه جانبه حقوق بشر است و در اسلام تاکید بسیاری بر این نکته شده به طوری که در قرآن کریم 16آیه در خصوص عدالت اجتماعی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش دنیای باطل برای انحراف در واژه‌ها خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه امروز قصاص که یکی از مهم ترین عوامل ایجاد عدل است را با انحراف واژه‌ها ظلم جلوه می‌دهند و قضیه را به گونه‌ای بیان می‌کنند که موجب تشویش اذهان می‌شوند.

تولیت آستان شاهچراغ(ع) با بیان اینکه التباس حق و باطل یعنی التباس عدل و ظلم، افزود: برخی انسان‌های ظالم در طول تاریخ شدیدترین ظلم‌ها را در حق بشر می‌کردند و خود را نماینده خدا می‌دانستند و در عصر ما اگر این التباس واقع می‌شود حاکی از یک جریان تاریخی است و قضیه به آمریکا و یا یکی از رؤسای جمهوری این کشور بر نمی‌گردد.

آيت الله دستغیب خاطرنشان کرد: آمریکائی‌ها یک هواپیمای مسافربری ایران را با تعدادی مسافر بی‌پناه ساقط می‌کنند و پس از آن به کسی که فرمان سقوط داده، پاداش نیز می‌دهند و این جنایت‌های آنان بارها در طول تاریخ تکرار شده است.

وی با بیان اینکه آنچه التباس را از بین می‌برد امامت است، افزود: افشاگری اهل باطل به وسیله ائمه انجام می‌شود و التباس آنان را از بین می‌برند و به خاطر همین موضوع آنان دشمن ائمه هستند چراکه حق و باطل را به خوبی از یکدیگر تمایز می‌دهند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آنچه از افراد شنیده می‌شود را باطل و آنچه می‌بینید را حق باید دانست چرا که ممکن است اهل باطل حرف‌های مشابه حق بزنند اما عملشان با حق منافات داشته باشد.

آيت الله دستغیب تصریح کرد: باطل دائما در حال نابودی است چراکه امام حق بصیرت ایجاد می‌کند و کسانی را که ادعای رعایت حقوق بشر دارند و به این ادعا می‌خواهند تجاوز و ظلم کنند را افشا می‌کند.

تولیت آستان مقدس احمدبن موسی(ع) با بیان اینکه در عصر ما از امام راحل که بگذریم وعده الهی را در نخستین دوره مجلس خبرگان رهبری شاهد بودیم، اظهار داشت: پس از امام معصوم امامت بر عهده ولی فقیه جامع الشرایط است و از نظر حکومت همان نقشی که امام معصوم ایفا می‌کند نایب وی نیز همین کار را می‌کند.

وی با بیان اینکه مسئله حقوق بشر منحصر به ایران نیست بلکه در جهان مورد توجه است و کسانی که خودشان به حقوق بشر تجاوز می‌کنند خود را مدافع حقوق بشر نیز معرفی می‌کنند، افزود: حضور مقام معظم رهبری پس از امام راحل یک لطف الهی بود و ایشان یک لحظه از بصیرت افزایی دریغ نکردند و در واقع از پشت پرده غیب یک امداد الهی برای ما بودند.

آيت الله دستغیب در پایان نیز گفت: امروز مردم ایران از تمام اقشار می‌توانند تحلیل‌گر باشند، نه اینکه از آقا بشنوند و تعبدا بپذیرند بلکه این مرد الهی کاری کرده که هر کدام از مردم تبدیل به یک تحلیل‌گر شده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما