شناسهٔ خبر: 2753233 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رهبر زندانی 'پ.ک.ک' خواستار توقف عملیات این گروه شد

بین الملل > خاورمیانه - ایرنا نوشت:

صاحب‌خبر -

'عبدالله اوج آلان' رهبر زندانی حزب غیرقانونی کارگران کرد ترکیه (پ.ک.ک) در پیامی به سران این گروه در ارتفاعات قندیل در شمال عراق، خواستار توقف عملیات پ.ک.ک شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ملیت، 'عبدالله اوج آلان' پیام خود را توسط هیاتی از حزب کردی 'دمکراتیک خلق های ترکیه' که اخیرا با وی در زندان ایمرالی دیدار کرده اند به سران 'پ.ک.ک' در کوه قندیل فرستاد.

هیات یاد شده دیروز (سه شنبه) عازم شمال عراق شد.

از نوروز سال گذشته که مذاکرات دولت ترکیه با اوجالان برای صلح آغاز شده است، حملات مسلحانه 'پ.ک.ک' به طور چشمگیری کاهش یافته بود ولی دوشنبه گذشته عناصر 'پ.ک.ک' با انفجار مین موجب زخمی شدن 7 نظامی ترکیه شدند.

استانداری ماردین اعلام کرده که مین یاد شده از سوی عناصر حزب کارگران کرد ترکیه (پ.ک.ک) جا سازی شده بوده و به صورت کنترل از راه دور منفجر شده است.

به نوشته ملیت، 'اوج آلان' در پیام خود خطاب به شاخه نظامی 'پ .ک.ک' در قندیل ارسال کرده، گفته است: در روند مذاکرات صلح با دولت آنکارا در آستانه گام های تاریخی قرار گرفته است و آنان نیز در این شرایط باید از اقداماتی مانند بستن جاده ها، آدم ربایی، اخذ باج و تاسیس دادگاه های محلی پایان دهند.

اوج آلان ابراز امیدواری کرده که، پیش از انتخابات سراسری ترکیه (خرداد ماه آینده) گام های مهمی در روند مذاکرات صلح برداشته شود.

4949

برچسب‌ها:

نظر شما